tour2010a [IKF].jpg

מצב הירח

טיפים ואזהרות

שירות הקטנת תמונות

הקטנת תמונות ללא צורך בתוכנה

לשירות החדש 

לזכרו של עופר

שווה צפייה...

דף הבית

חתירה בתנאי ים קשים (1)
נכתב ע"י יוסי ריסין   
שלישי, 03 אוגוסט 2010 08:36

 

דמיינו רוחות של למעלה מ-20 קשר, גלים עם קצף ורסס של למעלה משני מטר, הרוח שורקת ומחרישה אוזניים, הקשר עם החותרים האחרים קשה עד בלתי אפשרי – בקיצור, ברוכים הבאים ל- Force 6    .

 
דיג במים מתוקים בישראל
נכתב ע"י גייצ'וק   
ראשון, 04 יולי 2010 02:17

 

המאמר הזה נכתב כריכוז או סיכום למעשה של קרוב ל-20 שנה של דיג במים המתוקים כאן בארץ וידע שנרכש עם השנים מהאינטרנט,מהספרות וממקורות מידע נוספים.
רוב הדיג התרחש בירדן,חלקו בכנרת ומעט בנחלי הצפון,המאגרים ועוד כמה מקורות מים מתוקים למיניהם,חלקם בחו"ל.
ייתכן ובידי הקורא יהיה מידע שונה מניסיוני האישי ותמיד אשמח לשמוע וללמוד משהו חדש. 

 
סולם בופורט – סולם לבטיחות
נכתב ע"י יוסי ריסין   
ראשון, 04 יולי 2010 02:07

תגיות :Safety | Sea | Theory | Weather

 

 

 

 

הסולם שלפניכם מחולק לדרגות שונות הנקראות Force (למשל Force 4 ) ומכיל מספר רכיבי מידע המתארים מזג אוויר ותנאי ים וחתירה בדרגה נתונה.

הסולם הנו כללי ומטבע הדברים אינו מדע מדוייק. שיקול דעת והיגיון הנם רכיבים מרכזים בעת השימוש בסולם, כמו גם היכולת להתאימו לניסיון האישי ולאיזורי החתירה השונים. עם זאת, במרבית המאמרים המקצועיים וסיפורי מסע למינהם המתפרסמים במגאזיני הקיאקים נמצא כי תיאור מזג האוויר מתומצת בציון דרגת ה- Force. למשל, "היום התחיל בחתירה שלווה בתנאים של Force 2, אך הרוח הלכה והתחזקה ומהר מאוד מצאנו עצמנו חותרים מול רוח וגלים בעוצמה של Force 6".

במדידת מהירות בים משתמשים ביחידת מידה הנקראת קשר (מייל ימי לשעה). המונח נולד מקשרים שקשרו בעבר בחבלים למדידת מהירות של ספינות. קשר הינו 6076 רגל לשעה, דהיינו 1.852 קמ"ש. לדוגמא, 20 קשר הנם 37 קמ"ש. בקירוב, ולאור המרחקים היחסית קטנים אותם אנו חותרים בקיאק, ניתן להניח שמייל ימי לשעה הנו 2 קמ"ש, דהיינו 1 קשר הנו שני קמ"ש.

הסולם מתבסס על מספר הנחות יסוד, כדלקמן:

  • הקיאק הנו קיאק ימי, ישיבה פנימית (ארוך וצר יחסית) 
  • גובה הגלים מניח רוח של 48 שעות על פני מרחב (Fetch) של 600 מיייל
  • גובה הגלים אינו מתייחס לתנאים מקומיים, כגון ריפים, מפרצים, איזורי גלישה, פתחי עמקים, צוקים וכו'
  • פרצי רוח אינם נלקחים בחשבון למרות חשיבותם והסכנה לה הם חושפים את חותרי הקיאק 
  • כיוון הרוח אינו נלקח בחשבון (למשל, סכנתן של המזרחיות)
  • מהירות חתירה ממוצעת, ללא רוח ובים שקט, הנה 3 קשר
  • משך החתירה האפשרי המצויין בסולם מניח רזרווה הגיונית של אנרגיה למקרה שלך הסתבכות
  • אין פירוט מעבר ל-11 הדרגות הראשונות היות והדרגות הגבוהות אינן אינן רלוונטיות לקיאק

בסולם בופורט המותאם לקיאקים מפורטים הנתונים הבאים לכל דרגת עוצמה (Force):

  • דרגה (Force) - למשל Force 6 
  • מהירות הרוח - בקשר
  • גובה הגלים - במטרים
  • מזג האוויר בים – למשל משבים קלים, בריזה, סערה
  • מצב הים – כיצד נראה הים, למשל חלק, גבה גלים, פסגות קצף לבנות, רסס, גלים שבורים
  • מצב ביבשה – כיצד מזג האוויר מתבטא ביבשה, למשל עלים מרשרשים, ניירות על הקרקע מתרוממים, ענפים נעים, עצים נעים, רעפים נעקרים
  • תנאי חתירה – פירוט התנאים בהתאם לרמת החותר, למשל תנאים נוחים לכל, קלים למדי, לחותרים מנוסים בלבד, מצב הישרדותי
  • מהירות חתירה עם ונגד הרוח – מהירות החתירה המותאמת לחותר החותר בממוצע 3 קשר בים חלק וללא רוח
  • משך חתירה (רזרבה) – בהנחה שחתרת 8 שעות בתנאים טובים, כמה זמן תוכל לחתור כשהתנאים משתנים; משך החתירה הנו ממוצע וישתנה בהתאם למיומנות ולכוח של החותר, למשל ב- Force 6 תוכל לחתור עוד שעה או שעתיים בלבד

ישנן מספר דרכים לשימוש יעיל בסולם:

  • הערך את מהירות הרוח ואת דרגת ה- Force על פי נתוני הים ו/או היבשה, ומכאן הערך את הסיכונים וזמני החתירה הצפויים ןתכנן את המסלול בהתאם. לדוגמא, אם ניירות עפים ברוח, ענפים נעים, הים גלי וניתן לזהות קצף בפסגות הגלים בצפיפות גבוה יחסית, ניתן להעריך שהתנאים הינם בין Force 4 ל- Force 5. דהיינו, חותרים לא מנוסים, ירגישו לא נוח, לחותרים מיומנים לא תהיה כל בעייה ומהירות החתירה מול הרוח והגלים צפוייה להיות איטית מהרגיל.
  • ניתן להעריך את תנאי הים לחתירה ולנתח את הסיכונים הצפויים בהתאם למהירות הרוח תנחזית בתחזית. למשל, אם צפוייה רוח מערבית בעוצמה של 20 קשר, נוכל להעריך כי תנאי הים יהיו כ- Force 5.
  • נסה לזהות את גבולות הנוחיות שלך בהתאם למצבי ה- Force השונים. דהיינו, אחרי שתזהה ותצבור ניסיון בזיהוי רמות הרוח ומצב הים, נסה להתאים זאת ליכולות החתירה שלך ולבדוק מהי העוצמה שבה אתה מתחיל להרגיש לא נוח בים. למשל, אתה עשוי לגלות כי תנאי החתירה Force 6, קשים מידי עבורך ואינך מרגיש נוח על הים.

תשומת לב מתמדת והיכולת לזהות בכל רגע נתון את הדרגה המתאימה בסולם מאפשרת צבירת ניסיון המאפשר, בתורו, הערכה מדוייקת למדי של תנאי החתירה הצפויים והאם כדאי לצאת לים, לחזור ליבשה באם יצאנו, או שצפוייה לנו חתירה נעימה ובטוחה בתחום היכולת שלנו.

להלן הסולם:

Force 0: 

מהירות הרוח: 1 - 0 קשר.
גובה גלים: 0 מטר.

ים: רגוע

מצב הים: חלק כמו ראי (או בשפתינו "ים שמן". שמן כמו שמן זית).
מצב ביבשה: עשן מיתמר אנכית.

תנאי חתירה: קלים מאוד; ים חלק; מתחילים ירגישו בנוח.
מהירות חתירה ממוצעת עם הרוח וכנגד הרוח: 3 / 3 קשר.
משך חתירה (רזרבה): לא מוגבל.

Force 1:

מהירות הרוח: 3 - 1 קשר.
גובה גלים: 0 מטר.

ים: משבים קלים
מצב הים: גלים קטנטנים ונעימים העולים ויורדים.
מצב ביבשה: עשן מוסט מעט ברוח, שבשבות לא נעות.

תנאי חתירה: קלים מאוד; ים חלק; מתחילים ירגישו בנוח; תנאים מצויינים לדייג.
מהירות חתירה ממוצעת עם הרוח וכנגד הרוח: 3 / 3 קשר.
משך חתירה (רזרבה): לא מוגבל.

Force 2: 

מהירות הרוח: 6 - 4 קשר.
גובה גלים: 0.1 מטר.
ים: בריזה קלילה.

מצב הים: אדווה קלה, גלים קטנים וחלקים ללא פסגות.
מצב ביבשה: רוח מורגשת בפנים, עלים מרשרשים.

תנאי חתירה: קלים ; תנאים נוחים לכל אחד.
מהירות חתירה ממוצעת עם הרוח וכנגד הרוח: 3 / 3 קשר.
משך חתירה (רזרבה): 8 שעות.

Force 3: 

מהירות הרוח: 10 - 7 קשר.
גובה גלים: 0.4 מטר

ים: בריזה קלה.

מצב הים: גלים קטנים, פסגות הגלים מתחילות להישבר, פה ושם קצת קצף על הגלים.
מצב ביבשה: עלים וחוטרים בתנועה מתמדת, דגלים קלים מתחילים להזדקף ולנוע.

תנאי חתירה: קלים למדי; די נוח לחתירה.
מהירות חתירה ממוצעת עם הרוח וכנגד הרוח: 3.5 / 2.5 קשר.
משך חתירה (רזרבה): 6 שעות.


Force 4:

מהירות הרוח: 16- 11 קשר.
גובה גלים: 1 מטר.

ים: בריזה בינונית

מצב הים: רוגש, גלים קטנים ההולכים ומתפתחים, יותר ויותר קצף על הגלים מסביב.
מצב ביבשה: אבק עלים וניירות על הקרקע מתחילים להתרומם, ענפים דקים נעים.

תנאי חתירה: בינוניים; מעוררים עבור רוב החותרים; עדיין בגבול הנוחיות לחותרים לא מיומנים.
מהירות חתירה ממוצעת עם הרוח וכנגד הרוח: 3.5 / 2.75 קשר.
משך חתירה (רזרבה): 4 שעות.

Force 5:


מהירות הרוח: 21 - 17 קשר.
גובה גלים: 2 מטר.

ים: רוח

מצב הים: גבה גלים, הגלים הולכים ומתארכים, קצף רב בפסגות הגלים.
מצב ביבשה: עצים קטנים מתחילים לנוע ולהיטלטל.

תנאי חתירה: בינוניים; חותרים לא מיומנים יתקשו לשלוט בקיאק ורגישו לא יציבים; אין בעיה לחותרים מנוסים.
מהירות חתירה ממוצעת עם הרוח וכנגד הרוח: 3.75 / 2.5 קשר.
משך חתירה (רזרבה): 2 שעות.

Force 6: 


מהירות הרוח: 27 - 22 קשר.
גובה גלים: 3 מטר.

ים: רוח חזקה.

מצב הים: גלים גבוהים, קצף גלים בכל מקום, לפעמים רסס מפסגות הגלים.
מצב ביבשה: ענפים גדולים נעים, שריקות נשמעות מחוטי החשמל, השימוש במטריות הופך לקשה.

תנאי חתירה: קשים; קשה לחתור אל מול הרוח; הרוח תופסת את להבי המשוט; התקשורת בין החותרים קשה;  לחותרים מנוסים בלבד.
מהירות חתירה ממוצעת עם הרוח וכנגד הרוח: 4 / 2.25 קשר.
משך חתירה (רזרבה): 2 -1 שעות.

Force 7:

מהירות הרוח: 33 - 28 קשר.

ים: סערה קלה.
גובה גלים: 4 מטר.

מצב הים: די סוער, גלים גבוהים למדי, פסים של רסס וקצף הניתזים מפסגות הגלים.
מצב ביבשה: כל העצים בתנועה, התנגדות מורגשת בהליכה כנגד הרוח.

תנאי חתירה: מאוד קשים; גם חותרים מנוסים יתחילו לקלל; התקדמות מועטה או אי-התקדמות בחתירה מול הרוח.
מהירות חתירה ממוצעת עם הרוח וכנגד הרוח: 4.5 / 1.5 קשר.
משך חתירה (רזרבה): 40 דקות עד 1.5 שעות.

Force 8:

מהירות הרוח: 40 - 34 קשר.

ים: סערה בינונית.
גובה גלים: 5.5 מטר.

מצב הים: די סוער; גלים גבוהים, פסים של קצף ורסס סמיכים.
מצב ביבשה: ענפים דקים נשברים על העצים, מכוניות מתחילות לסטות מהרוח.

תנאי חתירה: קשים ביותר; סכנת התהפכות; אין התקדמות בחתירה מול הרוח; השליטה בקיאק ממש בעייתית; תקשורת בין החותרים או הצלה וחילוץ ממש קשים; אתה לבד ויכול לסמוך רק על עצמך.
מהירות חתירה ממוצעת עם הרוח וכנגד הרוח: 4.5 / 1 קשר.
משך חתירה (רזרבה): 20 דקות עד 1 שעה.

Force 9:

מהירות הרוח: 47 - 41 קשר.

ים: סערה חזקה.
גובה גלים: 7 מטר.

מצב הים: סוער, גלים גבוהים מאוד, מתחילים להתערבל באי סדר ולהישבר, הרסס והקצף מגבילים מאוד את הראות.
מצב ביבשה: מבנים קלים נפגעים, רעפים עפים מהגגות.

תנאי חתירה: מסוכנים; מצב הישרדותי; סכנת התהפכות; מאבק מתמשך לשליטה בקיאק; תקשורת עם חותרים אחרים או פעולות חילוץ והצלה כמעט בלתי אפשריים. לחפש מקלט מיידית.

Force 10:

מהירות הרוח: 55 - 48 קשר.

ים: סופה.
גובה גלים: 9 מטר.

מצב הים: גלי ענק עם פסגות בולטות ונשברות, הים לבן.
מצב ביבשה: עצים נעקרים, גגות ומבנים ניזוקים.

תנאי חתירה: מסוכן ביותר; מצב הישרדותי; סכנת התהפכות; האפשרות היחידה היא לחפש מקלט מיידית או להיסחף עם הרוח או להשליך עוגן.

 
הכנת חובק למשוט{ליש למשוט}
נכתב ע"י אבינעם   
רביעי, 12 מאי 2010 21:03

 

למעשה גם אם משתמשים ברצועה רגילה החובק לא יטייל כי למעשה מכניסים את הרצועה לאבזם הפלסטיק ו"חונקים" לכיוון השני ורק אז סוגרים עם הסקוטץ' דבר שמבטיח גם חוזק כדי שהחובק לא יפתח פתאום

 
טרולינג - לא רק מזל
נכתב ע"י שאול אסייג   
ראשון, 03 ינואר 2010 15:09

 

 

"שיטת הטרולינג הינה למעשה שיטת דיג הזהה לז'ירז'ור חוף המוכר אלא שכאן מדובר תוך כדי חתירה מקיאק. לדעתי בהסתכלות קלילה על שיטת דיג זאת לאחר קריאת מאמרים רבים בנושא וטיפים של חברים ,שראוי לציין את הבולט שבהם רפי כהן, ניתן לראות שלמעשה שיטת דיג זאת עובדת בצורה הגיונית לחלוטין "לדרישות הטבע" . במילים פשוטות : דג גדול אוכל דג קטן.,דג יתקוף דג במצוקה וכו'...
המטרה העיקרית בדיג זה היא לדמות ע"י "בובות" דג אשר שוחה במים ולמשוך אליו דגים טורפים אשר יתקפו אותו ויתפסו על הקרסים אשר מצויות בו.עם הזמן למדתי שיש חשיבות לכל פרט ע"מ להגיע להצלחות מרביות בסוג דיג זה,הדגים שמים לב כמעט לכל פרט ולרוב לא מהססים לסגת לאחור כאשר עולה חשד מהדמוי.בנוסף לנו הדייגים חשוב לשים לב לדברים מעל המים כגון הרולר/המקל וכמובן שיטת העבודה, שאם לא ,גם כשיתפס דג לא נצליח להביא אותו אלינו לקיאק. "

 
עושים רוח
נכתב ע"י יוסי ריסין   
שבת, 29 מאי 2010 19:47

 

 

surf.jpg

 

 

רוחות הן הגורם המשפיע ביותר על תחביב הקיאקים שלנו. לרוח השפעה ישירה על איכות ובטיחות השהייה בים כמו גם השפעה עקיפה – רוח יוצרת גלים וזרמים. הבנת הרוח תגדיל את הנאתינו ובעיקר את בטיחותינו בים.

 
התקנת פיש פינדר באיילנד
נכתב ע"י אוהד מיכאלי   
רביעי, 12 מאי 2010 21:06

 

התקנה פשוטה ועצמאית  של FishFinder בהובי אדוונצ'ר איילנד 

 
<< התחלה < הקודם 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 הבא > סיום >>

עמוד 5 מ- 17

כניסה לחברים רשומים


ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 

מי מחובר כעת

6 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 3239
סך הכל הודעות: 261764
סך הכל דיונים: 23376
סך הכל קטגוריות: 7
סך הכל פורומים: 19

קישורים נוספים


Image
© 2017 IKF
כל הזכויות שמורות
מפעילי האתר
- שימוש באתר מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש בו -
כל המוצג באתר זה הינו בגדר מידע לעיון בלבד ואין להתייחס אליו כהצעה או המלצה לביצוע או לאי-ביצוע של פעילות כלשהי. לחצו כאן לעיון בתקנון השימוש האתר