nissim03042011 [IKF].jpg
דף הבית סקירות קיאקי ישיבה עליונה חתירת התרשמות MANTA RAY 14

חתירת התרשמות MANTA RAY 14
נכתב ע"י איתי בכר   
ראשון, 19 יולי 2009 22:25

תגיות :Kayaks | Reviews | SOT

 mant10.jpg

"אנחנו יוצאים מהמרינה ובחוץ הרוח ממשיכה לעלות מדרום מערב. הים לא נמוך והקיאק מתנהג בצורה יפה ומדויקת. בהשוואה לקיאקים אחרים ברוחבו ומימדיו, הכלי הזה פשוט יציב כסלע. בתנועה, שמירת הקו של הכלי ממש טובה גם בגלי צד, גם ברוח גבית וגלי ירכתיים, ובודאי שמול הגלים. גוף הקיאק משאיר את החותר עמוק בפנים בתוך הכלי וכמעט יבש לחלוטין בהשוואה למה שמתחולל בחוץ. "

 

חתירת התרשמות MANTA RAY 14 של NATIVE WATERCRAFTS

 

ממש עם הגיעו לארץ הוזמנתי לימית לקחת לחתירת נסיון את המנטה ריי החדש מבית native kayaks
לחתירה צרפתי את בוחן המשנה שלי - בכר ג'וניור, שכטייס משנה קיבל את מקומו הקבוע
מאחורי בבגאז' המרווח והעמוק של ה- Ray. בירה

מראה עיניים
כל מי שמסתכל על קיאק ככלי זריז לחתירה ותנועה במים לא יכול שלא להיבהל טיפה מהמראה המגושם והרובסטי של המטה ריי. הכלי נראה כמו משהו גדול כבד וחזק שהיינו לוקחים לאיזו משימה בלתי אפשרית 4
שפע אבזורים ,גומחות לציוד דייג, שקעים יעודיים למיתקון גלגלת עוגן, תעלות מים לניקוז משקעים מאזורי
נמוכים ומכסי סיליקון איכותיים שמאובטחים כנדרש לגוף הקיאק.
מדרסי הרגליים הם משהו ייחודי: נותנים תמיכה מלאה לכף הרגל ומתכווננים באמצעות מוט דחיף ונוח.
גשר האבזור במרכז לפנים בחתך ריבועי כך שיוכל בקלות לקלוט אבזורי סקוטי/ראם למינהם. בין קצה הגשר לתא הקדמי משטח התקנה שטוח ונגיש שלטעמי מהווה את המיקום האידיאלי לקונסולת  פישפיינדר-ג'י.פי.אס כשהחיווט ייכנס מתחת למכסה הסיליקון היישר לבטן הקיאק. אתה בסדר
4 פתחי הניקוז שבקדמת ומרכז הקוקפיט מגובים בפקקים שמאובטחים לקיאק. מתחת למושב, ישנם פתחי ניקוז שאינם קדוחים עד הסוף – לשיקול דעתו של הקונה אם לקדוח אותם עד הסוף או לא.
פתחי הניקוז שבבגאז' פתוחים גם הם. פתח הריקון  הכללי ממוקם בנקודה חכמה וגבוהה בצד הקיאק שגם אם נשכח פתוח לא מיד נתחיל לטבוע והסבירות שנשים לב מבעוד מועד גבוהה יותר. הגזעי
תחתית הכלי בנויה בשיטת תעלות הניקוז (בדומה לטרפון-ים ובשונה מאושן) דבר שמיד יוכיח את עצמו בצורה יפה מאוד במים.

ואיך הוא במים   

איך שמתיישבים בקיאק מרגישים בבית. דבר ראשון בגלל המושב המצוין שנראה כאילו עשו אותו מקש שזור אבל לא. זהו באמת מושב רך, פשוט ונוח העשוי חומר ממוחזר כלשהו. חביקת הגב שלו מעולה ונראה שהוא מתאים עצמו בדיוק לבעיות הגב האישיות של כל חותר. לאחרונה יצא לי לנסות את מושב הדיג הייעודי של C.O.D שנראה סופר מרופד,מאסיבי עם תמיכות של פלאחים ממתכת שמקבעים את צורת המושב במקום, ודווקא המושב ההוא לא הצליח לרצות אותי ורק בגלל שהגב שלי לא הצליח להסביר לברזלים המכופפים שתפורים לתוכו שהצלעות שלי לא עשויות טיטניום.  כאן המקרה הפוך בדיוק מתיחה קלה בשתי רצועות הצד מביאה לחיבוק חם ואוהב של המושב את הגב וההרגשה נפלאה. עם כל הכבוד ל- phase 3 של ווילדרנס, במשך הזמן הקצר יחסית שהייתי רתום ל- manta ray הרגשתי שבינתיים המושב הזה מנצח את כל האחרים. הרגליים מונחות עמוק בתוך הכלי ואזור הישיבה שמשופע מעט לאחור מייצר תנוחת ישיבה שמורידה לחץ מתחתית הירכיים ומתלבשת עלי בול
יציאה מהמרינה ת"א עם אמיר מאחור (כבר 25 ק"ג שיהיה בריא) מלמדת שהקיאק עצמו לא מתרגש בכלל מתוספת המשקל, הוא יושב מאוזן במים עם יציבות ראשונית ומשנית מצוינות  המדרסים המיוחדים נוחים מאוד אבל מרגישים מעט גמישים, יתכן שאפשר להוסיף בורג מרכזי למסילה עצמה שימנע בקצת את תחושת הגמישות.
אנחנו יוצאים מהמרינה ובחוץ הרוח ממשיכה לעלות מדרום מערב. הים לא נמוך והקיאק מתנהג בצורה יפה ומדויקת. בהשוואה לקיאקים אחרים ברוחבו ומימדיו, הכלי הזה פשוט יציב כסלע. בתנועה, שמירת הקו של הכלי ממש טובה גם בגלי צד, גם ברוח גבית וגלי ירכתיים, ובודאי שמול הגלים. גוף הקיאק משאיר את החותר עמוק בפנים בתוך הכלי וכמעט יבש לחלוטין בהשוואה למה שמתחולל בחוץ. ברוב החתירה הרשיתי לעצמי להשאיר את פתחי הניקוז בקוקפיט סגורים וחוץ מכמה טיפות שהתווספו למעט מאוד מים בכלי, הכל היה מצויין. חרטום הקיאק התפוח (כמו ב- טרפון 160 החדש) ממאן להראות אפילו סימן של צלילה בזמן גלישה על הגלים ומוביל את הכלי בביטחה מעליהם בכיוון השני. אני מודה שאני מופתע לטובה מהתנהגות הכלי ציפיתי למשהו קצת יותר כבד ומגושם וקיבלתי כלי מאוזן שלא מתרשם בכלל מתוספת המשקל, כלי שנע במים בצורה יפה מאוד ומגיב לפקודותיי בדיוק במידה שהייתי מצפה עם נטיה קלה ל"חוצפה ישראלית טיפוסית" ז"א, מעט הססנות ביציאה מקו החתירה המקורי שנבחר, שזו תכונה שכבר למדתי לאהוב.   בראוו בראוו
בחזרה למרינה אחרי שאמיר כבר קפץ למים, קיבל שיעור חתירה משמשון על הטוויסטר של פריון ואחרי שאני הספקתי גם לחוש בתכונות הטובות של הכלי לבדי אנחנו פורקים אותוי במימשה ושימשון לא שוכח לבדוק דבר אחד חשוב: "נו תגיד נכנסו מים"? הוא תופס את ידית ההרמה בירכתיים אני פותח את התא הקדמי – מדבר סהרה אתה בסדר חוץ משלוש טיפות שנפלו מהמכסה כשפתחנו אותו: כלום, נאדה.

מסכמים 
המנטה ריי 14 של NATIVE   עשה עליה ומתקבל אצלנו בזרועות פתוחות, למרות מראהו החסון ואולי המגושם מדובר בכלי שעושה את דרכו במים בבטחה ובצורה ראויה להערכה. הוא מספיק מהיר בשביל לרצות את מרבית החותרים ולצערי משקלו – 31 ק"ג , כבר הופך כנראה לסטנדרט בכלים הגדולים המיועדים לדיג. את המנטה אפשר זה ברור להעמיס בכל הציוד שרק תרצו ולחזור גם עם תפיסה מרשימה בבטן או על הכלי, הוא בודאי שלא נכנע בקלות לקצת עודף משקל.
השאלה העיקרית הנשאלת היא איך הוא מול המתחרים וכאן רק הזמן והנסיון המצטבר יוכלו לומר, בתחום אחד הוא אולי מעט נחות וזה המחיר: 5,690 ₪ ששם אותו ישירות בפיתחו של הטרפון 160 החדש שעולה רק 60 ש"ח יותר אך זהו כבר כלי יקר וארוך יותר. אם משווים אותו לקטגוריית הכלים שנמכרים בארה"ב לצרכן במחירו (פחות או יותר) 900$, אז למשל ה- RIDE135 מתומחר בארץ ב- 4,590 או Trident 13 של אושן קיאק שנמכר ב- 5,290 ₪ הוא בהחלט נמצא ב"ראש" הרשימה.  הטרפון 140 החדש שאולי מהווה עבור ה- RAY את המתחרה הישיר והמיידי, שעולה בארץ המוצא 50$ יותר, מתומחר ב- 4,800 ₪. בקיצור יש לנו כאן קיאק דייג מצוין עם כל התכונות שהייתי מצפה למצוא בכלי מסוגו, כל מה שנשאר זה להחדיר אותו בצורה הנכונה לשוק ויתכן
שלימית יהיה גם איזה רב מכר לא קטן ביד, אני אהבתי.

 

תמונות : 

 mant1.jpg

 mant2.jpg

 

mant3.jpg

 

mant4.jpg

 

mant5.jpg

 

mant6.jpg

 

mant7.jpg

 

mant8.jpg

 

mant9.jpg

 

mant10.jpg

 

mant11.jpg

 

mant12.jpg

 

mant13.jpg

 

mant14.jpg

 

mant15.jpg

 

mant16.jpg

 

 

כניסה לחברים רשומים


ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 

מי מחובר כעת

2 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 3239
סך הכל הודעות: 261765
סך הכל דיונים: 23376
סך הכל קטגוריות: 7
סך הכל פורומים: 19

קישורים נוספים


Image
© 2018 IKF
כל הזכויות שמורות
מפעילי האתר
- שימוש באתר מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש בו -
כל המוצג באתר זה הינו בגדר מידע לעיון בלבד ואין להתייחס אליו כהצעה או המלצה לביצוע או לאי-ביצוע של פעילות כלשהי. לחצו כאן לעיון בתקנון השימוש האתר