alex15032010.jpg
דף הבית סקירות קיאקי ישיבה עליונה מבחן חתירה ודייג - קאסקאזי דוראדו 2

מבחן חתירה ודייג - קאסקאזי דוראדו 2
נכתב ע"י איתי בכר   
ראשון, 25 אוקטובר 2009 01:03

תגיות :Kayaks | Reviews | SOT

 

"מבחינת גימורים ואבזורים הכלי הגיע מוכן אליי קרב עם 3  שרוולי חכות, חבלי עוגן משני צדדיו,
תא מקורי למצבר בתא האחורי, מערכת הגה נשלף הנשלטת באמצעות דוושות מתכווננות, בסיס מובנה לתורן
ומערכת 'קרוקודילים' כהכנה להרכבת מפרש. איכות הג'לקוט ההדבקות/הלחמות ופס הגומי המגן על התפר גוף עליון-תחתון ברמה גבוהה מאוד."

מודה שלמרות שהוא כבר בארץ למעלה מחצי שנה בקושי יצא לי לחתור על הכלי הזה עד היום. האשם תמיד
כשעדו זכה בו בתחרות הדייג האחרונה, עשיתי עליו סיבוב קצרצר בשדות ים ולא הספקתי ממש להבין
על מה אני חותר. הפעם קובי אירגן לנו את הדוראדו לוויקאנד שלם ואת זה כבר אי אפשר היה להחמיץ. הגזעי
כמו קיאק הפרס גם הפעם קיבלנו משיאספיד קיאק בתול לחלוטין בצבעי טורקיז-לבן שלטעמנו לא בדיוק
מחמיאים לכלי אבל הרי לא הצבע הוא זה שייקבע את התנהגות הכלי במים. מתבייש
מבחינת גימורים ואבזורים הכלי הגיע מוכן אליי קרב עם 3  שרוולי חכות, חבלי עוגן משני צדדיו,
תא מקורי למצבר בתא האחורי, מערכת הגה נשלף הנשלטת באמצעות דוושות מתכווננות, בסיס מובנה לתורן
ומערכת 'קרוקודילים' כהכנה להרכבת מפרש. איכות הג'לקוט ההדבקות/הלחמות ופס הגומי המגן על התפר גוף עליון-תחתון ברמה גבוהה מאוד. פרט לפיניש על קיאקי NORTH SEA לא נתקלתי במשהו ברמה גבוהה יותר.  אתה בסדר
ניקוזי מים שהנם דבר חשוב בכלי מסוג זה קיימים באזור תעלות הרגליים (אחד בכל צד) ובארגז
האחורי מצד ימין. תא המושב העמוק (מאוד עמוק) נותר עדין ללא ניקוז מים ומי שיישב בתחתיתו
ללא מושב או הגבהה כלשהי חשוף בחורף לאמבטיה קבועה של צוננים. מוצאי לשון במהלך החתירה אני נהגתי מעת לעת
"להעיף" את יתרת המים שהצטברה באזור הרגיש לתוך תעלות הרגליים ומשם התנקזו החוצה. פתרון אחר החזקת ספוג קטן על הדק, וכמובן שמכנס נאופרין יעזור מאוד בחודשים נובמבר-אפריל.  
תנוחת חתירה
קודם כל חשוב לציין כבר בהתחלה כי כל מי שיחתור בקיאק הזה ללא מושב כשהוא שקוע עמוק בתחתית
הכלי מפספס בענק את הפוטנציאל הגלום בו. לעניות דעתי שקע המושב העמוק נובע אך ורק מאילוצים מסחריים ובמטרה להפוך כלי שתוכנן למהירות וחדות על המים ליותר יציב.  כשאתה שקוע עמוק בפנים בתנוחת '"בול פגיעה"  מתפקע  גובה הכתפיים שלך נמוך מאוד ואתה מוגבל למדי בתנועות  החתירה שאתה מסוגל לבצע. ב- STEALTH למשל הבינו את זה ושקע המושב שלהם מותיר אותך מספיק גבוה גם בלי צורך אמיתי במושב. אני מתכוון לכך שהמושב הוא יותר בשביל הגבהת החותר, לעמדת חתירה טובה יותר, מאשר לתמיכה בגב התחתון. (אם כי גם זה חשוב לרובנו). עוד נושא שמצריך התייחסות הוא אזור הברכיים שעוברות משני צדי פתח התא המרכזי כשהמעבר אינו מיועד לגדולי גוף. שילוב ירכיים-ברכיים במידות הגוף של 'הלויתן' או חברנו היקר  אלי ורבורג מאילת עשויות להוות בעיה בחיכוך עם צדי הפתח. במידה ואתם חשים בבעיה היא ניתנת לפתרון ע"י הזזת דוושות ההגוי חור אחד אחורנית במסילתם שמשמעותו כיפוף ברכיים רב יותר מכפי שתכננתם בתחילה. שוב, לבדוק באופן אינדיבידואלי ולהחליט. לי אישית המעבר רחב בדיוק במידה גם כשאני שולח רגליים ישר עד הסוף והדוושות ממוקמות בנקודה הרחוקה ביותר עם כיפוף קל בברכיים. הבעיה הזו לא קבלה כל התייחסות כשחתרתי  ב- STEALTH כי שם פשוט הרחיקו את פתח התא כמה סנטימטרים קדימה מחוץ לאזור הקריטי הזה. לפני שיוצאים לחתור רציתי לציין שאני, מכיוון שהכרתי מראש את תנוחת החתירה בכלי, הכינותי מראש: אחת; הגבהת ספוג בעובי 3 ס"מ ועליה מקמתי אחד, מושב חתירה קונבנציונלי. עליו אני שוב ממליץ גם לחותרים פחות מנוסים.
יוצאים לים
רגע לפני ההסתערות על גלי החוף תרשו לי להתייחס בכמה מילים ל"פלג הגוף התחתון" (HULL) של הכלי.
בראש ובראשונה רואים שמדובר בתכנון גוף קיאק קלאסי עם חרטום מורם כלפי מעלה וקימור גוף (בננה או ROCKER באנגלית) שתורמים ליכולת התמרון ותקיפת הגלים של הכלי . אבל מה שמעניין אותי זה מבנה התחתית וה'קיל' עצמו שהוא שילוב של V מרכזי בזוית לא כהה מדי ודפנות תחתית (CHINES) מעוגלות. המבנה הזה מתורגם מבחינתי למהנדס ימי מקאסקאזי שהוא חולה מהירות לא קטן. הרי בסך הכל מדובר בכלי לדייג אז למה לא ללכת על תחתית שטוחה ובכך לתת קצת יותר יציבות ראשונית. או שאם כבר ללכת על כלי שרוחבו המקסימלי רק 63 ס"מ ואורכו 4.85 מ' אולי בכלל לבטל את תחתית ה- V ואם לא לבטלה אז אולי ליישר את צדי התחתית (HARD CHINE) ולתרום קצת יותר יציבות משנית בהטיה לצדדים.  אבל לא לא לא מישהו כאן הלך על פרארי, נבהל קצת מהתוצאה הסופית, ואז רק העמיק את תא המושב בכדי להנמיך את מרכז הכובד של הכלי והחותר. עד כאן הכל תיאורטי  והגיע הזמן לצאת לגלים.
עם אור ראשון קובי ואני שמים לב שהתמקמנו פחות או יותר בנקודה שבה גלי החוף הם הגבוהים ביותר, paddle
אבל ברוב טיפשותנו אנחנו מחליטים לצאת ראש בראש מולם. דופק את הראש קובי שלא מפסיק לדאוג לכלי ממקם אותי חרטום לגלים ומשגר. 3,4,5 מכות משוט בפול לחץ אני עובר גל ראשון ומגיע ישר מול ה"אבא" של כל הגלים באותו בוקר. ממשיך בכל הכח הגל מתחיל להשבר עליי  אבל חרטום הקאסקזי מצליח לחדור אותו ולהוציא אותנו מזה בשלום.  הגזעיקובי עם הקילשון מפספס את היציאה הראשונה אבל בניסיון השני הוא כבר אתי מחוץ לטווח המשברים. אתה בסדר
עם מעבר הגלים הקוקפיט כולו מתמלא במים ותנועת הכלי מגושמת במים. אני ממשיך לחתור ורואה איך בקצב איטי יחסית, כמעט כל המים מתנקזים החוצה משני הניקוזים. מעיף כמה מים שאני יכול מאזור המושב לתעלות הרגליים ומתחילים לחתור לעומק. למרות כל שיבצורי הישיבה שהכינותי מראש אני עדין מרגיש קצת לחץ בגב התחתון אבל אליו אני לא כל כך מתייחס כשאני שם לב מה קורה תחתיי; הכלי מתחיל לטוס קדימה.  קיאק1
אנחנו חותרים מערבה, רוח קלה וגלים 45 מעלות לחרטום מימין... אבל הכלי מאיץ. עוד לא התחממתי בכלל הגוף, עוד קצת רועד מהגל האחרון אבל ה- GPS מדבר: 10.3 קמ"ש  מסתכל לאחור וקובי באמת נמצא רחוק מאחור, מעניין לראות שתנועותיו הן כשל אחד שמתאמץ ולא של סתלבטן עם מנוע מתפקע ממתין לו ומשתדל עדין להסתיר את התלהבותי. יחד אנחנו מחליטים לצאת עד לעומק 10-11 מטר ומשם לגרור אלכסונית לסלע העמוק מול נמל קיסריה. שם, נעשה סיבוב ונחזור לקראת פתיחת חדר האוכל בשיכון דוראדו הנמצא אי שם בגזרת הבויות כ- 3 ק"מ דרומה. 
עם התקדמות החתירה שתי תכונות החשובות לכל מי שחותר בקיאק מתגלות כמעט בעייתיות:
שמירת קו והיציבות הראשונית והמשנית של הקיאק. למזלנו קאסקאזי מספקים תשובה מצוינת לכל אחת מהן.
לגבי שמירת הקו של הכלי שהיא בינונית לכל היותר חותרים לא מנוסים יוכלו להוריד הגה ולהעזר בו
והוא עובד ממש לא רע; הרבה יותר טוב ממערכות ההגה בקיאקי הפלסטיק הנעות על מסילות וכמעט כמו ההגה המצויין שיש בדגמי STEALTH.  חותרים מנוסים פשוט ישתמשו בהטיות גוף ויבינו מייד שבפרארי כמו בפרארי, הכלי מגיב מיידית ומתקן קו באופן כמעט טלפאתי הקפדה על טכניקת חתירה נכונה כל הזמן תשמור אותו יפה בקו כשהוא מוכן בכל רגע לקפוץ ולשנות כיוון גם ב- 180 מעלות במספר מכות משוט מועט. בראוו בראוו
 החביקה של הקיאק באמצעות התא המרכזי ודפנותיו מצויינת ומקלה מאוד על ניהוג הקיאק. לגבי היציבות: אני הרי יושב על הגבהת ספוג בנוסף למושב הקונבנציונלי שהוספתי ולכן במצב כזה אני יכול להבין איך חותר עם מעט פחות נסיון עלול להרגיש מעט לא בנוח אבל מכיוון שכל אחד בעצם יכול להגיע לרמת היציבות ותנוחת החתירה הרצויה עבורו ע"י הנמכת/הגבהת המושב. אני חושב שכל חותר כמעט יוכל להתחיל במיקום נמוך ועם צבירת נסיון ןשעות ים יוכל להגביה עצמו ולהנות יותר מהכלי. yahoo
 עבורי גם בגובה ישיבה זה הקיאק הרגיש מצוין! נשלט, עם רזרבות של יציבות צדית גם בגלים וברוח צד.
עוד משהו שמתקשר לנושא היציבות הוא הקפיצה למים והטיפוס חזרה. עם רוחב של 63 ס"מ ותכנון תחתית
כל כך מוכוון מהירות אין בעצם לכלי יותר מדי התנגדות מול חמור גדול כמוני שמנסה להעלות מצד אחד של הכלי לתוך הקוקפיט. אני מודה שנעזרתי בקובי שנצמד לדופן הנגדית ותמך בכלי בכדי שאוכל לטפס. האשם תמיד
נקודה חשובה מאוד עבור צוללנים שחייבים להיות יכולים לקפוץ ולחזור לקיאק אבל בעצם גם עבור כולנו. מי שיוותר על ארגז הפלסטיק מאחור ויאפסן את החכות בתא המרכזי יוכל לטפס מאחור ובזחילת נחש להגיע לקוקפיט (כמו שעושים בחילוץ עצמי בקיאק ישיבה פנימית) בכל מקרה כל אחד שרוכש חייב לתרגל את הנושא ובכלל הנה עוד סיבה עבור כולם לצאת לים בזוגות לפחות.   
עם התחממות הגוף אני מבקש מקובי רשות לפתוח מבער אחורי והכלי מגיב בהתאם, בחתירה צפונה עם הגלים 45 מעלות לדופן שמאל הקאסקאזי מראה 11.5 קמ"ש ושמירה על מהירות  של 8-8.5 קמ"ש היא עניין שבשגרה. בשביל להתקדם בקצב של הקילשון  אני כמעט ולא מפעיל כח והכלי מפלח בלחש את הגלים בחמקנות יתרה.  קריצה אין דפיקות גוף כמעט בכלל, הקיאק יודע לטפל בגלים כמו שקיאק ימי אמיתי יודע.
עם הכניסה לאזור המחייה של הדוראדו-ים מתגלה עוד יתרון בהגבהת גובה המושב והוא קלות הוצאת הרגליים מחוץ לקיאק לצרכי יציבות. שרוול החכה המרכזי ממש לפני פתח האכסון הגדול מוטה בזוית קלה לפנים וגם הוא מאפשר הנחת חכה לצרכי טיפול בדג או סתם בתמרון בתוך הנקודה. לא מומלץ לחתור למרחקים כשחכה נמצאת בסטנד הזה מפאת צפיפות תפעולית אבל כמה עשרות מטרים זה בהחלט אפשרי.
כמו שהעליתי בדו"ח הדייג, אחרי 7 דגים ו 4 נוספים שחמקו ממש ברגע האחרון אנו מתקפלים לכוון שדות ים והקאסקאזי ממשיך לתגמל  בהתנהגות ים מופתית, ממש דומה לקיאק ימי אמיתי ישיבה פנימית. אין לי צורך בהגה בכלל והוא נשאר מורם ומחוץ למים.
ההגעה לחוף מביאה אותנו שוב לאזור הגלים שמול המועדון, קובי יורד ראשון ומצליח לקבל סלטה קטנה עם הירידה בחוף בגלל אי הקפדה על הטכניקה שעדו למד אותנו. לי נשאר רק להתפנן על גל אחד כייפי שמייד מסובב אותי חזק שמאלה תוך כדי תמיכה נמוכה והישענות עליו אני מגיע ישר לידו האמונות של קובי (שלא יישרט הבונבון). דבר ראשון על החוף בדיקת אטימות ולהפתעתנו הרבה למרות הגלים שחטפתי ביציאה ובכניסה התאים כולם כולל זה המרכזי יבשים כמעט לחלוטין. בתא המרכזי הידוע לשימצה מכלים אחרים שאוכלים דרכו לא מעט מים הצלחנו לזהות כ- 24 סמ"ק  של מים בערך (הצלחנו לצלם ממש לפני שהתאדו)
שורה תחתונה
אז זהו, למרות שיכולתי להחזיק את הקאסקאזי אצלי לעוד יום או יומיים הבנתי מייד בחזרה לחוף בשדות ים
שאם הכלי הזה נשאר אצלי אבי משיאספיד יצטרך לשלוח רק את הימ"מ בשביל לחלץ אותו חזרה לידיו.
ולמרות שאני לא רואה איך אוכל לקחת את ה"טרמפיסט" הקבוע שלי (אמיר בכר , המערכת) מבחינתי, וגם בהתייחס למגרעותיו שהועלו כאן בהרחבה, הקאסקאזי דוראדו 2 באמת ראוי לתואר ה'פרארי של קיאקי הדייג בעולם'! הוא מהיר בטירוף, משייט במהירויות שלא מביישות קיאקי טורינג מן השורה הראשונה, חד כתער עם הגוי על גבול התזזיתיות שאמנם ניתן לתיקון ע"י מערכת ההגה המצוינת, אבל ככה כמו שהוא הוא הנשק האולטימטיבי עבור כל מי שמחפש את הכלי שייקח אותו הכי רחוק במהירות ובאטראף כמו שרק מכונית מירוצים אמיתית יודעת לעשות. שלא תבינו אותי לא נכון אני בהחלט חושב שלכלי הזה צריך להגיע עם מספיק ניסיון חתירה ורצוי גם על קיאקי טורינג בשביל להעריך נכון את מה שמקבלים. אבל, בגלל מרכז הכובד הנמוך במושב העמוק יוכלו גם לחתור בו אלה עם פחות ניסיון, אך זאת רק בתנאי שיהיו מוכנים להשקיע בלמידה ובטכניקה שתאפשר חתירה בישיבה גבוהה יותר ובכך להוציא באמת את הביצועים שהכלי הזה יודע לתת. אתה בסדר אחרת, עדיף להם להשקיע הרבה פחות בקיאק פלסטיק איכותי.
היום, לאחר הוזלה של כ- 2,000 ₪ ממחיר המחירון המקורי כשהמחיר כולל משוט קרבון ואפודת ציפה הגיע הזמן שהכלי באמת יקבל את ההערכה הרבה לה הוא ראוי.
 RESPECT אחד ענק לקיאק שבאמת מגיע לו אתה בסדר אותי הוא ממש ריגש והכניס בי שוב מחשבות שכנראה יעלו
לי לא מעט כסף לממשן.  בירה בירה בירה
 
אורך: 4.85 מטר
רוחב מקסימלי: 63 ס"מ
משקל עצמי: 31 ק"ג
משקל נשיאה מקסימלי: 195ק"ג



* בשונה מ"התרשמות חתירה" או "סקירת בזק" כאן הכלי התקבל לזמן כמעט בלתי מוגבל ואפשר לי להתעמק
במספר רב יותר של פרטים ודקויות.

 

לדיון בפורום

 

תמונות

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image 

 

כניסה לחברים רשומים


ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 

מי מחובר כעת

2 אורחים, 1 משתמש
lirany
סך הכל משתמשים: 3239
סך הכל הודעות: 261765
סך הכל דיונים: 23376
סך הכל קטגוריות: 7
סך הכל פורומים: 19

קישורים נוספים


Image
© 2018 IKF
כל הזכויות שמורות
מפעילי האתר
- שימוש באתר מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש בו -
כל המוצג באתר זה הינו בגדר מידע לעיון בלבד ואין להתייחס אליו כהצעה או המלצה לביצוע או לאי-ביצוע של פעילות כלשהי. לחצו כאן לעיון בתקנון השימוש האתר