zvika21022011 [ikf450].jpg
דף הבית סקירות קיאקי ישיבה עליונה מבחן חתירה ודייג - TARPON 140

מבחן חתירה ודייג - TARPON 140
נכתב ע"י איתי בכר   
ראשון, 01 נובמבר 2009 08:55

תגיות :Kayaks | Reviews | SOT

  tarpon 140

"שודרגת ל'ביזנס'
ככה מרגיש כל מי שעובר מהכלי של עדו ל- 2009 החדש. זה נראה כאילו שאין נקודה אחת בכלי שלא עברה תחת ידם של המתכננים במחשבה איך להופכה ליותר יעילה,נוחה,פונקציונלית ובעלת אוריינטציית דייג גבוהה יותר."

מבחן חתירה ודייג - TARPON 140 של WILDERNESS

אחרי למעלה מ- 5 שנות שירות אצל עדו בר הזמנתי את הטרפון 140
מודל 2004 שלו ואותו למבחן החתירה והדייג של הכלי החדש מבציר    2009 
כי מי אם לא עדו יוכל לחלוק עמי בתחושות על הכלי החדש.
אז קבלוהו בבקשה: הטרפון – 'אמצע הדרך' - 140 החדש של WILDERNESS. בראוו בראוו בראוו

האורך כן קובע

הדבר הראשון ששמתי לב אליו כשאספתי אתמול בשעות החשיכה את הכלי מאופטימיסט זה כמה נוח,יציב ולא בולט כשהוא מונח על גגון הרכב. כן כן בתור מי ששנים חותר על כלים באורך של מעל 4.50 מטר אתם לא מאמינים כמה נעים ומרגיע זה להוביל כלי שאורכו 4.28 ושהוא לא מצריך בכלל סימון חריג. מתבייש אני כבר חטפתי אזהרה רשומה משוטר ואחרים אכלו אותה הרבה יותר רק בגלל ששכחו לשים מאחור משולש אדום.  עצבןבבוקר, בדרך להרצליה אני מודה שגם בנסיעה על כביש החוף, קיאק שיושב ללא חריגה על הרכב מוסיף כ- 30 קמ"ש למהירות השיוט. כך שלנקודת פריקת הקיאקים גם אם לא ל נקודת הדיג  אתה כנראה תגיע מהר הרבה יותר מבעלי הכלים הארוכים.
קהל היעד של הכלי יהיה לרוב חותרים/דייגים בתחילת דרכם שיתכן ואינם בעלי יכולת אכסון של כלי הנושק ל- 5 מטר או שנרתעים מתפעולו. למרות זאת, הם היו רוצים את הנוחות , הפינוקים וההרגשה של כלי גדול אך לא מדי.  מבחינתי עדו, כמדריך חתירה במקצועו הנו האנטיתזה המושלמת לתיאוריה שהעליתי כרגע אבל הנאמנות שלו לכלי חסרת פשרות.  paddleלמרות הקילומטראז' האדיר שהוא כבר שם עליו ה- 140 שלו נראה חיצונית לא הרבה פחות טוב  מהדנדש שהוצאתי מהניילון, וזה אומר הרבה!

 

שודרגת ל'ביזנס'
ככה מרגיש כל מי שעובר מהכלי של עדו ל- 2009 החדש. זה נראה כאילו שאין נקודה אחת בכלי שלא עברה תחת ידם של המתכננים במחשבה איך להופכה ליותר יעילה,נוחה,פונקציונלית ובעלת אוריינטציית דייג גבוהה יותר.
מקצה החרטום שקיבל מראה מרובע  קשוח ועמיד יותר(כמו ב- RIDE135), דרך הבאנג'י הקדמי שקולט קצה חכה טוב יותר, תעלות/מעברי מים, התאים שנראו כאילו נלקחו ממזוודת SAMSONITE קשיחה ואיכותית, מושב "מחלקת העסקים" שמתכוונן  בכל דרך אפשרית, הבאגאז' המרווח יותר והשקעים בפלסטיק שמיועדים לקליטת אבזור נלווה. איך שכחנו גם את המסילות מלפנים ומאחור המשמשות את האבזור המקורי אקס- MAD FROG שיפנקו עוד יותר את חותר ה"ביזנס" שלנו.
מתוך השינויים הרבים שבוצעו ל'דק' אהבנו במיוחד את התא המרכזי גדול הקוטר ואת תוספת חורי הניקוז מתחת למושב החדש
שכל כך חסרים בדגמי הדור הישן. אתה בסדר ביטול התא הקטן שהיה קיים מאחורי החותר הלך כנראה לטובת הארכת הקוקפיט ולצורך הקשחת מרכז הגוף כולו (לא שהייתה בעיה בדגם הקודם) באמצעות הוספת קורה מובנית ומוגבהת לכל רוחבו של הכלי.

 

מרטיבים זימים
ביציאה מהמרינה הרצלייה באור ראשון אנו שמים פעמינו צפונה בואכה הסירה הטרופה מול רשפון שם נסתובב ונחזור על הצפונית החביבה שמתפתחת כבר על הבוקר כשעדו מבטיח הפתעה בחזור – יש מפרש! 


בהלוך מחליטים לגרור ברדוד ובחזור על הריף העמוק יותר.
אני מייד תופס את מקומי על מודל 2004 של עדו והוא מתכבד בדנדש.
מול הרוח, הקיאקים שמבחינת התחתית הם כמעט תאומים זהים פרט לאותם שינויים מזעריים בחרטום, מתנהגים גם בהתאם. שנינו מתקדמים בקצב של כ- 5 קמש והכלי מרגיש עבורי יציב ונח. בשונה מה-160 מודל 2008 שלי כאן אין את היציבות הראשונית המיידית אלא הכלי מתגמל את החותר בהרבה יציבות משנית כשהוא נע ימין שמאל על צירו. לא משהו שחותר מנוסה מתייחס אליו אבל עבור חותר מתחיל זה בהחלט ירגיש קצת פחות יציב מכלים אחרים שעובדים על יציבות ראשונית חזקה.
עדו שחותר על הכלי החדש מרגיש שההבדלים ממש זניחים בהתנהגות שני הכלים אם כי החדש מרגיש מעט חלק יותר במים. ברשפון מחליפים כלים אפילו בלי להתרטב ואני מקבל את החדש. פה זה כבר באמת מעבר ל'מחלקת העסקים' מוציא לשון שכמו במטוסים זה בעיקר בגלל המושב (הדיילות והאוכל המשודרג לא עושים לי את זה מתפקע). אתה יושב בעמדה מעט יותר גבוהה וזה גם מתורגם לכך שהמשוט באורך 215 מרגיש פתאום טיפה קצר יותר ופה ושם גם דופק את דפנות הקיאק. השינוי בתנוחת החתירה עבורי מבורך בהחלט ונותן לי לשלוט טוב יותר בכלי הן מבחינת החתירה עצמה והן בהטיות הגוף. עכשיו אני גם מבין למה עדו התכוון ב: חלק יותר במים. בהתבוננות קדימה אני שם לב שהחרטום גם נראה לי מעט שטוח יותר
ופחות חשוף לרוח ואני מתרשם שאולי בזכות השינוי הקטנטן הזה הכלי מנצל טוב יותר מקודמו את אורך קו המים שלו ומצליח לגנוב עוד שברירי קמ"שים בגלישה במורד הצפונית.
אנחנו ממשיכים בהתקדמות לכוון דרום הפעם במהירות ממוצעת של כ- 7.5 קמ"ש עם נגיעה מקסימלית ב- 8.9 קמ"ש ע"פ ה- GPS לא משהו שבעלי הטרפון 160 יחתכו ורידים בגללו אך באמת חביב.
תוך כדי שאני מתאמץ להוכיח לעצמי שאני מצליח להרוויח כמה מטרים בגלישה על הכלי החדש מוציא לו עדו את "ההפתעה" ושובר את כללי המשחק. הוא מוציא מהבטן את מפרש ה- HOMEMADE שלו ומתחיל לתפוס יתרון עליי. הבחור יושב ועושה בערך 4 תנועות חתירה בדקה כשאני מפרפר חזק במים במרדף אחריו. אביזר שכזה פשוט חובה שיהיה בכל כלי מתגלגל לעובי של סיגריה (טוב סיגר) נכנס לבטן הכלי וכשצריך שולפים ומפליגים – תענוג עילאי!!! הגזעי הגזעי
תוך כדי פטפוט וצחוקים מגיעים גם לדבר האמיתי וזו ההסכמה על ההבדלים בין ה- 140 ל - 160 הארוכים במהירות. אני מנסה לשכנע שיש כאן הבדל במהירויות השיוט והמקסימלית  של כ- 15% ועדו מצדו בנאמנות מוחלטת ל- 140 מוכן להסכים על מקסימום של 10% ולא עשירית קמ"ש אחת יותר. נכנסים חזרה למרינה הפעם ללא דגים בהסכמה שנשאיר את ה- 5% האלה ביננו, פשוט בשביל שיהיה על מה להתווכח בפעם הבאה.


השורה התחתונה
כשבאים לסקור קיאק מסוגו של ה-140 חייבים לעשות שינוי פאזה בראש. הרי ברור שמי שקונה קיאק באורך 4.28 לא עושה זאת בשביל להיות הכי מהיר בים. בשביל זה יש לא מעט כלים אחרים.
פה שיקולי הקונה מתחשבים באורכו הבינוני המתורגם הן למחיר זול יותר, לקלות נשיאה רבה יותר (למרות המשקל המוצהר הזהה ל- 160) ולקלות אכסנה. השוני במחיר בהשוואה לדגם 2008 עומד על 300 ₪ בלבד ומבחינתי השדרוג שעבר הכלי במונחי אבזור שווה כל אגורה ואף הרבה יותר (רק על חורי הניקוז מתחת למושב והמושב עצמו הייתי שם יותר). למרות ה"שדרוג לביזנס" הקיאק עדין מתומחר זול יותר ממרבית מתחריו הישירים וכאן קיימת באמת תמורה מצוינת לכסף. ההערה היחידה שיכולתי למצוא (שוב בהשוואה לנתוניו האובייקטיביים) קשורה ליציבות הראשונית של הכלי שיכולה מעט להרתיע חותרים מתחילים במיוחד לאור הגבהת גובה המושב. ההשמנה של 2 ק"ג במעבר לתצורה החדשה לא מורגשת בכלל.
פה רק אומר לסיכום שמי שהקיאק נאה לו כחבילה כוללת ואיכותית שלאיחשוש מהנדנוד הקל של הקיאק ימין-שמאל דווקא במקרה הזה מקבל הרוכש כלי עם רזומה ימי משובח והתחושה הזו של הנדנוד הקל תחלוף לה במהירות כבר לאחר החתירות הראשונות אתה בסדר את זה אני אומר באחריות של מי ש"התנדנד" גם על כלים ברוחב 54 ס"מ שהיום מרגישים יציבים כסלע.

אורך: 4.28 מ'
רוחב: 0.71 מ'
משקל עצמי: 32 ק"ג
כושר נשיאה: 170 ק"ג


שאלות ניתן להעלות בדיון בפורום 

תמונות

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image 

 

כניסה לחברים רשומים


ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 

מי מחובר כעת

2 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 3239
סך הכל הודעות: 261765
סך הכל דיונים: 23376
סך הכל קטגוריות: 7
סך הכל פורומים: 19

קישורים נוספים


Image
© 2018 IKF
כל הזכויות שמורות
מפעילי האתר
- שימוש באתר מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש בו -
כל המוצג באתר זה הינו בגדר מידע לעיון בלבד ואין להתייחס אליו כהצעה או המלצה לביצוע או לאי-ביצוע של פעילות כלשהי. לחצו כאן לעיון בתקנון השימוש האתר