eyalh07032011 [IKF].jpg
דף הבית סקירות קיאקי ישיבה עליונה מבחן חתירה - קאסקאזי SKUA ARX

מבחן חתירה - קאסקאזי SKUA ARX
נכתב ע"י איתי בכר   
שלישי, 08 דצמבר 2009 01:22

תגיות :Kayaks | Reviews | SOT

 

 

הפעם כלי מיוחד וייחודי שמציע שילוב של שלושה קיאקים באחד.
SOT שהוא בעצם קיאק ימי ייחודי שחותרים עליו בתצורת SURF SKI
ולנועזים ביותר יכול עם מעט התאמה גם לשמש כקיאק דייג לטרולינג מהיר.

העיניים מתאהבות
 כבר שהוציאו לי אותו מהניילונים בשיא ספיד חשבתי שאני מתעלף שם
ממש על רצפת הבטון. מזועזע לפי המראה בלבד הייתי מוכן להגיד לאבי עזוב אותך מבחן שמבחן קח כסף
ושלום ולהתראות, כן הוא  כזה סקסי. במיוחד כשמפרקים לו את הדק והקוקפיט האדום
חושף את גזרתו - כמו סילואט אדומה של ג'ניפר לופז בשיא פריחתה... לא פחות ולא יותר. מוציא לשון
כשטסתי הביתה עם הקיאק על הגג דבר ראשון שחשבתי עליו זה מושיק 'הלויתן' שלנו
שהיה מהראשונים שגילה עניין בקיאק הזה לצרכי המסעות הבלתי נגמרים שלו.
"מושיק אני מגיע אליך עם ה- SKUA ARX של קאסקאזי" חממתי אותו בטלפון. מתבייש
"זה שעם ששה ברגים מורידים לו את הדק" הוא עונה לי  "תגיע ותגיע מהר"
בלי ציוד חתירה בכלל אני נופל על מוישל'ה שלנו והוא כבר מארגן הכל בתיק ותק
 ותוך דקותיים אנחנו כבר מקלפים כמו ילדים קטנים את הניילונים מה'בונבוניירה'.
ידעתי שהוא יהיה בהלם כמוני מהלוק ותוך כדי שהריר נופל לו מהפה אני מצליח
לשמוע אותו מלמל משהו כמו: "זהו, אני מארגן לעצמי כזה" אז הבנתי שעלפון החושים
הקל שהרגשתי בשיא ספיד כנראה מדבק. האשם תמיד

ריקודים במזרחית
שעות אחר הצהריים האחרונות והמזרחית שלנו מסרבת לגווע. למרות שקצת נחלשה מהשיא של הצהריים
היא עדיין נותנת 15 קשר בקלות. בדרך לחוף אני אומר למושיק "אנחנו רק מקיפים את האי ונשארים קרוב קרוב" הוא מזהיר ואומר "האי זה כבר יותר מדי רחוק בשבילך".  מה אני יעשה מושיק אומר אז מושיק יודע. וואלה לא יודע אני יוצא ראשון והוא מלווה אותי קרוב קרוב עם הטרפון. חותרים רק כמה עשרות מטרים מהחוף לכוון דרום אנכית לרוח. את ההגה אני משאיר מחוץ למים בשביל להבין את ההתנהגות הבסיסית של הכלי במצב קיצוני שכזה. כאן לשמחתי הכלי מתפקד בדיוק כמו שקיאק ימי אמיתי צריך וזה אומר שהוא כל הזמן מושך חרטום לכוון הרוח. בלי הגה במים החתירה בקו ישר קשה מאוד ומחייבת חתירות 'פריסה' בקוטר רחב בצד שמאל וחתירות הפוכות (קרובות לכלי בלחץ נמוך) בצד ימין. כל מי שלא ממש חותר ברמה גבוהה (וזה כולל אותי) יעדיף להוריד הגה למים ו"להרגיע" את הקיאק. התנהגות זו חשובה מאוד במצב של חירום, תקלה, או סתם הפסקת מנוחה על המים כי אז הקיאק מיד מפנה חרטום לרוח ולגלים ושומר כך על בטחון החותר. מן הסתם אין צורך בעוגן צף בכלי שכזה שתמיד יעשה את מה שנחוץ באופן מובנה. אתה בסדר
מבחינת תנוחת החתירה עצמה פה כבר מדובר ב- SURF SKI לכל דבר ועניין. הרגליים ישרות לפנים
שקועות בתוך שתי התעלות, ובקצה דוושות ההגוי להגה שמתרומם ויורד למים באמצעות חבל מתיחה ייעודי בצד. (הכלאה מטורינג) הישיבה עצמה עבורי נוחה וצפופה בדיוק במידה הנחוצה אבל חותרים רחבים יותר באזור האגן יצטרכו לבדוק בעצמם את התחושה. ההרגשה היא כמו ישיבה במכונית פורמולה 1 שמותאמת בדיוק לנהג שלה.  בראווהרוח לא יורדת ואנחנו מקיפים את שרשרת האיים כשאחרי האי הצפוני אני מרים משוט והקיאק מייד מסובב אותי מזרחה לכוון החוף כאילו אומר לי "סע סע הביתה הרוח הזו מסוכנת מדי" עצבן מושיק מלווה מקרוב  ואנו מחפים. את ההתרשמות שלו ייעלה בהמשך.
לחתור עם הגדולים 
חמישי בבוקר ואני מגיע לאחר תאום עם ה- SKUA לחתירת הבוקר ב'טרה סנטה'. רעש והמולה סביבי
כולם רוצים לדעת מה זה? מי זה? איפה קונים? ולמה זה טוב? שגיא בעל הבית נראה מעט מודאג מתשומת הלב ה"מופרזת" שמקבל הכלי אבל הוא כבר למד להכיר אותי ויודע שלקוח טוב שמשלם בזמן שווה גם קצת
"תעמולה עויינת" מצדי.
מצד שני מי שמביא ארצה את מה שנחשב לקיאקי הטורינג המוצלחים בעולם לא כל כך חושש ממעט תחרות מארץ הבורים. הגזעי
אם אתמול חתרתי ללא ה'דק' (6 ברגים זוכרים) היום אני מגיע בתצורת "כאילו" טורינג מלאה עם חצאית מיוחדת בגודל ענק שסיפק אבי. למה "כאילו" אתם שואלים? כי ל'דק' הפריק אין באמת שימוש פונקציונלי כמו שהוא במחוזותינו. פרט להגנה מפני קור נוראי (שלא כל כך נפוץ כאן) הוא לא מועיל במיוחד גם לא לירידה מהכלי וגם בשל גודל הפתח, לתמיכות וגילגולים שדורשים אחיזה של הברכיים בתחתית הדק. אבל מכיוון שהתוספת הזו מתומחרת ע"י היצרן בכמה מאות שקלים בודדים אז עדיף שיהיה. מה גם שאפשר להוסיף בנג'י לחלקו הקדמי ובכך למצוא מקום אחסון/תפיסה לבקבוק מים שכל כך חסר בכלי הזה.
לפני היציאה לים אני עוד מספיק בתנאים הסטריליים של המרינה הרצליה לראות 12.4 קמ"ש בפול ספרינט על ה- GPS שזו כבר המהירות המקסימלית הגבוהה ביותר שיצא לי למדוד לכל קיאק באשר הוא, שם. ה'ספרינטר' של אושן עם 12 קמ"ש ואחריו ה- evo465  של סטלט' עם 11.7
בים הפתוח הרוח כבר ממש ירדה בהשוואה לאתמול והיא מתחילה מדרום מזרח והופכת לדרומית בסוף החתירה. אני כבר למדתי מאתמול ועובד עם ההגה במים. הכלי עובד יפה ואני שומר על קצב אחיד עם דבוקת החוד. התחושה נינוחה בכלי ומבחינת היציבות הכלי מרגיש משהו בין הטמפסט 170 לאקספלורר של NDK (ברור שלא ניתן להשוות לקיאק דייג) ובשבילי זה מרגיש מצויין. כלים כמו ה- REVAL של TAHE   או ה- NORDKAPP הרגישו פחות יציבים עבורי. מים כלשהם שחודרים לקוקפיט מנוקזים יפה דרך שני הפתחים שבאזור כפות הרגליים (כמו ב- dorado2 ) וכשהחצאית במקומה אפשר בהחלט לחתור עם הפקקים סגורים ועדין טיפות המים הבודדות מוצאות את דרכן לים הגדול. למרות שהכלי ברוחב של 58 ס"מ הוא עדין לא מרגיש יציב כמו כלים ברוחב שכזה וזה שוב בעיקר  בגלל תכנון התחתית ה'רייסרי' של הכלי -  קיל בתצורת V בזוית ברורה למדי (ז"א לא כהה) ודפנות תחתית מעוגלות – תכנון שנותן יותר מהירות ע"ח יציבות ראשונית פחותה, אך גם בגלל גובה מושב שהוא מעט גבוה יותר מקיאק ישיבה פנימית טיפוסי.
במהלך החתירה עצמה אני מגלה שהקצב הנינוח של הכלי בתנאי הים של היום הוא סביב ה- 8 קמ"ש
שזה דומה מאוד לקצב באקספלורר ובקיאקים מהירים אחרים. מהירויות גבוהות יותר מושגות רק בהשקעת מאמץ פיזי ניכר ש'שורף' אותי יחסית מהר. מעניין יהיה לגלוש אתו על סוולים של צפונית בריאה שם הוא בטח ייתן דיבידנדים מצד הגנים ה- SURF SKI-ים שבו.

פיצ'יפקס ומסכמים
כמו שאמרתי גם ליבואן, בכלי חסרים גומיות באנג'י לפנים ומאחור בכדי לתפוס ציוד שוטף ובעיקר
מים בתוך camelback לסוגיו השונים. לא היו גם מזיקים 'חבלי חיים' (life lines) בכל היקף הכלי.
את מכסי התאים שאוטמים בכלל לא רע חייבים לאבטח בדרך כלשהי לכלי עצמו, וכרגע ללא לולאות פנימיות או חיצוניות המשימה לא פשוטה ומחייבת חשיבה יצירתית.
מה שטוב באמת אצל היצרן זה שהוא מוכן לאבזר את הכלי כמעט בכל דרך שהלקוח ירצה ולכל תוספית קיים כבר מחיר
במחירון שמתפרסם ומתעדכן באתר הבית של קאסקאזי. בירה
למשל: לוותר על אורך התא האחורי של למעלה מ- 2 מטרים ולחלק את התא האחורי גם ל- day hatch
ע"י הוספת מחיצה נוספת כ- 30 ס"מ מאחורי הקוקפיט. הדבר גם יוסיף עוד תא אטום בכלי לציוד חירום ושוטף ויחזק את הדק עצמו בדיוק באזור בו אמורים לטפס חזרה לכלי. אתה בסדר
אז למי הכלי הזה מתאים? כנראה שלכל מי שפוזל לעבר קיאקים כמו הקוברה אקספדישן, הספרינטר של אושן או הקומאנצ'י של RTM או שאולי מגלגל רעיון של ללמוד לחתור ב- SURF SKI אך נרתע מעט ממימדי האורך ובעיקר הרוחב של הכלים האלה. למען הסר ספק הרי שלא מדובר פה בקיאק דייג אבל גם האחרים שציינתי הם ממש לא כאלה. מה שכן הוא, שעם התקנת שרוול חכה אחורי או שניים אפשר בקלות יתרה להפוך את הכלי לכזה שאפשר לדוג ממנו,  במיוחד מי שכבר חותר מספיק זמן ומרגיש בטוח מספיק.
 כי מבין כל הכלים שציינתי הוא ללא ספק בעל כושר הנשיאה (והנסיעה מתפקע) הגבוה ביותר (גם יותר מהקוברה שבפועל נושא הרבה פחות מהצהרת היצרן) ומספק את אפקט ה- WOW  הגדול ביותר!!!
ג'ניפר לופז זוכרים.....   

אורך כללי: 530 ס"מ
רוחב מקסימלי: 58 ס"מ
משקל עצמי: כ 25 ק"ג.
כושר נשיאה: 160 ק"ג.
מחיר: 9,190 ₪.
למחפשים סרטונים על הכלי תכתבו SKUA ARX ב- You tube ותקבלו 4 לפחות

תמונות

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image 

 

כניסה לחברים רשומים


ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 

מי מחובר כעת

2 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 3239
סך הכל הודעות: 261765
סך הכל דיונים: 23376
סך הכל קטגוריות: 7
סך הכל פורומים: 19

קישורים נוספים


Image
© 2018 IKF
כל הזכויות שמורות
מפעילי האתר
- שימוש באתר מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש בו -
כל המוצג באתר זה הינו בגדר מידע לעיון בלבד ואין להתייחס אליו כהצעה או המלצה לביצוע או לאי-ביצוע של פעילות כלשהי. לחצו כאן לעיון בתקנון השימוש האתר