eyalh07022010.jpg
דף הבית סקירות משוטים Werner Corryvrecken - סקירת משוט

Werner Corryvrecken - סקירת משוט
נכתב ע"י איתי בכר   
ראשון, 02 מרץ 2008 00:06

תגיות :Paddles | Reviews

Image

זה לא סוד הרי שבזמן האחרון די התאהבתי בקונספט הגרינלנדי ליצירת משוט ייחודי בבניה עצמית. משוט צר וארוך בעל להבים צרים שנמצאים תמיד מיושרים אחד מול השני ללא אפשרות כיוונון.
גם בתנאי רוח נגדית חזקה המשוט קל לתפעול ולא יוצר חיכוך רב מדי הכיף של חתירה ישרה מבלי צורך לסובב את פרק כף היד מעייף את החותר הרבה פחות ומהווה פיצוי על המשקל המעט גבוה יותר בהשוואה למשוט קונבנציונלי איכותי.

אבל, גם למשוט הקונבנציונלי יתרונות משלו במיוחד אם מדובר בסחורה יחודית ואיכותית כמו הקוריברקן של וורנר.

המשוט שלי הוא מסדרת ה- PREMIUM TOURING עשוי פיבר כולו באורך 2.15, מוט ישר
ששוקל 880 גרם – שקילה עצמית שיצאה מאוד דומה להצהרת היצרן (מה שלא תמיד נכון לגבי יצרנים אחרים). בניגוד ללנדל קינטיק טורינג אותו סקרתי לפני כן, לא מדובר במשוט שעובד אינטואיטיבית נכון ומיד לכל חותר, פה כבר מדובר במשהו מעט שונה משוט שדורש מעט הסתגלות ובעיקר הקפדה על טכניקה נכונה והימנעות מחתירה רשלנית. אין כמעט חותר שלוקח את המשוט הזה ליד בפעם הראשונה ומרגיש מיד בבית, גם חותרים מאוד וותיקים. (קצת כמו התחושה הראשונית עם גרינלנדי) בד"כ החתירה הראשונה במשוט מלווה ברעידות כף טורדניות ובתחושה של "וואו איזה טעות עשיתי רעידות אני גם יכול לקבל במשוט מסוג טוריה ב- 180 ₪ כולל מעמ ומשלוח עד הבית"
אבל, כשעושים הכל נכון ואני מת על המשפט באנגלית: when everything falls into place  אואז (כמו שאומר רוני דניאל) מקבלים כמויות גדולות מאוד של סחב מהכף הגדולה, המשולבים במשקל נמוך ובתחושה סופר איכותית ביד – חבר ששם בצד לרגע את משוטו הבסיסי הסביר לי: "בהתחלה זה כאילו שאין לי ביד כלום וזה מרגיש מוזר" .
הלהב עצמה דקה ביותר וממש חותכת את המים למטה ואת הרוח למעלה, כמו איזמל מנתחים. עד כדי כך דקה עד כי ברוב המשוטים המשומשים היטב ניתן לראות שברים קטנים בהיקף הכף בעיקר ממפגשים בלתי מתוכננים עם עצמים קשים. זה אומר שכאן כבר חייבת לבוא הקפדה של החותר ושמירת יתר גם בחתירה וגם באכסון. מי שרגיל מצד אחד להשתמש במשוט כמוט לדחיפת סלעים טורדניים או כמשענת בעת השקת הקיאק על החוף ובבית לזקור את המשוט לתוך בליל של חכות , רולרים,גנצים וכו...(תאור דיוקן עצמי, עד...) עדיף שישקיע את 80 הדולרים הנוספים ויקנה את הדגם מסדרת הקרבון
שם יקבל גם הפחתה משמעותית במשקל (כ- 150 גרם) וגם משוט עמיד יותר עם עובי דופן משמעותי יותר. 
אני מאכסן את המשוט בתוך נרתיק יעודי למשוטים (50 ₪) וכשאני צריך להזיז איזה סלע או סתם כמשענת לגופי הכואב (אחרי 15 ק"מ של חתירה שוחקת) אני משתמש בגרינלנדי - הרזרבי הקבוע שלי.

ועכשיו אפשר להגיע לכותרת: לסובב או לא? בחתירה כמו בהרבה תחומים בחיים יש לא מעט אסכולות שטוענות כך או אחרת. האסכולה הרווחת אומרת דבר מאוד פשוט: 60 מעלות זוית חתירה יעילה בטורינג
45 מעלות זוית חתירה יעילה בנהרות (white water) כל שאר הזויות אמורות להיות כמעט לא רלוונטיות היות ועדיף להסתגל לזוית אחת קבועה שתאפשר לחותר גם לדעת או לחוש תמיד באיזה מצב הלהב נמצא בעיקר בתנאי חירום לצורך ביצוע טכניקות הצלה ותמיכה מורכבות – במצבים שכאלה בלבול רגעי והנחת הכף במים בזוית שגויה תגרום לאי ביצוע תמיכה מספקת שמשמעותה התהפכות מיידית. גישה זו תתאים בעיקר לחותרים בקיאקי ישיבה פנימית שמצעים תמיכות מורכבות שכאלה
אנחנו לא בסרט הזה: 

  http://www.youtube.com/watch?v=Z030g1fCnw8
אבל בכל זאת באו החכמים בוורנר ונתנו לנו אפשרויות כיוונון לכל 15 מעלות בין להבי המשוט וכנראה שלא סתם. אין ספק שבחתירה מול רוח נגדית חזקה – כמו עליה צפונה מול צפונית בריאה הזוית הנכונה היא 60 מעלות אבל השאלה היא מה קורה שחוזרים דרומה – פה בדיוק טמון הכיף שבשיטת כיוונון הלהבים של וורנר – ברוח גבית ממש אין סיבה להשאר בזוית 60 מעלות שמעייפת מאוד את פרק כף היד, במצב זה אפשר ליישר את המשוט לחלוטין (זוית 0 ) ולהנות מהרפיית המתח על פרק יד ימין (לימנים) ומחתירה נוחה ונינוחה – וההבדל מדהים!! בפעם הראשונה שבצעתי זאת פשוט נשארתי המום
אחרי חתירה של כמה קילומטרים מול צפונית יפה של 8- 10 קשר סובבתי את הקיאק חזרה דרומה ויחד גם ישרתי את להבי המשוט – שוב הרעיון הגיע לי מהגרינלנדי ונהניתי מכל רגע.
הבונוס הנוסף שמתקבל הוא ניצול אולטימטיבי של להבי המשוט הגדולים כשני מפרשים קטנים שמתמלאים ברוח גבית ונותנים עוד איזה דחיפונת חביבה לקיאק בכלל בלי לעשות כלום – שוב, מדהיםםםםם!!! (פעם שלישית גלידה!)
ומה לגבי רוחות צד? אתם בטח שואלים ואני אומר לזרום ז"א לא להיות מקובעים , לנסות לשנות לבדוק
ןלהתאים זווית למצב. אני לא רוצה שיובן מדברי כאילו שאני ממליץ כל רגע לכוון ולעשות התאמות אבל
כן לחשוב על זה וכן להשתמש באופציה שהיצרן נתן.
אז זהו עד כאן להפעם

תמונות  

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image 

 

כניסה לחברים רשומים


ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 

מי מחובר כעת

2 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 3239
סך הכל הודעות: 261765
סך הכל דיונים: 23376
סך הכל קטגוריות: 7
סך הכל פורומים: 19

קישורים נוספים


Image
© 2018 IKF
כל הזכויות שמורות
מפעילי האתר
- שימוש באתר מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש בו -
כל המוצג באתר זה הינו בגדר מידע לעיון בלבד ואין להתייחס אליו כהצעה או המלצה לביצוע או לאי-ביצוע של פעילות כלשהי. לחצו כאן לעיון בתקנון השימוש האתר