mor11042010 [IKF].jpg

טיפול ברולר מסוג NAVI 8000 PG SHIMANO
נכתב ע"י שלמה מאור   
שלישי, 15 אפריל 2008 00:11

 Image

רולר לג'יג באיכות טובה, בדרך כלל מגיע עם ,תווית מחיר בהתאם והוא לא זול.
הרולרים על הקיאקים סופגים לא מעט מי ים והמלח ידוע כהורס מתכות בפרקי זמן קצרים ביותר.
לרובנו אף נפלה חכה למים והרולר עבר טבילת מלח רצינית, השטיפה החיצונית במים מתוקים לא תעזור, היות ומי הים חדרו לחלקים הפנימיים והחלו לעשות בהם שמות.

המאמר הבא, יפרט את אופן הטיפול התקופתי ברולר מסוג NAVI 8000 PG  SHIMANO כולל פירוק, ניקוי, טיפול והרכבה מחדש.







המאמר מלווה בתמונות של כל שלב ושלב על מנת לאפשר לכל אחד לבצע טיפול תקופתי ברולר מסוג זה.

שלב א'-פירוק השפולה ובסיס השפולה:

1.   פתיחת כפתור סגירת הקלצ' הממוקם מעל לשפולה ושחירור הכפתור החוצה.





2.   הוצאת השפולה ממקומה.





3.   על הציר הראשי קיימים 3 שייבות מפלסטיק וגלגל שיניים אותם נשחרר ממקומם פשוט במשיכה עדינה כלפי מעלה, עד להוצאה שלהם מראש הציר החוצה.








4.   בבסיס תושבת השפולה ובצמוד לציר הראשי קיים בורג קטן הצמוד למותרה שסוגרת את בסיס התושבת, את הבורג והמותרה יש לשחרר ממקומם, בסיס השפולה נשלף כלפי מעלה דרך הציר הראשי.








5.   את כל החלקים משלב א' לרכז ביחד בנפרד משאר החלקים שיפורקו בהמשך.





שלב ב'-פירוק בסיס הרולר וגלגלי השיניים:

    1. פירוק ידית הכוח המוברגת למקומה מבוצעת עם סיבוב השעון וחליצה ממקומה
        באמצעות משיכה החוצה . בצדה השני של הידית קיים כיסוי הסוגר על פתח
        ההברגה, הכיסוי משתחרר מההברגה בכיוון נגדי לכיוון השעון.








   2. הסרת כיסוי גלגלי השיניים-לב המערכת. יש לשחרר 4 ברגים בצדו השמאלי
       של הכיסוי. היות והברגים שונים באורכם, ממליץ להניח על דף ולסמן כל בורג
       מהיכן שוחרר על מנת שיחזור בשלב מאוחר יותר למקומו.








   3. הסרת גומייה בחלק העליון של כיסוי מערכת גלגלי השיניים והסרה של כיסוי
       פלסטיק בחלק התחתון. החילוץ וההסרה מתבצעים באמצעות מברג קטן המוחדר
       בין חלקי הכיסוי החיצוני של מערכת גלגלי השיניים.








   4. שחרור צדו השמאלי של כיסוי גלגלי השיניים.
   5. לאחר הסרת הגומייה שבחלק העליון של כיסוי מערכת גלגלי השיניים כאמור
       לעיל, נשלף החוצה חלק בצורת חצי עיגול.





   6.כל גלגלי השיניים בשלב זה גלויים לעיין אך אין אפשרות להוציאם ממקומם ויש
      לפעול בסדר הבא:





      - שחרור 4 ברגים המקבעים את מערכת הלגרים של הציר הראשי לבסיס הרולר.





     -  שליפת מערכת הלגרים כולה דרך הציר הראשי כלפי מעלה.





     -  הוצאת אטם מתכת ממרכז מערכת הלגרים החוצה, פשוט על ידי דחיפה קלה
        הוא בחוץ.





-   לאגר הממוקם על ציר החילזון בתוכו עובר הציר הראשי יוצא החוצה במשיכה
של הציר קצת כלפי מעלה. לאחר שחרור הלאגר ציר החילזון יוצא אף הוא ממקומו.





   - על מנת להוציא את הציר הראשי ממקומו, יש למשוך קצת את גלגל השיניים
     הגדול החוצה, במרווח שהתקבל, ניתן להוציא את הציר הראשי שמאלה וכלפי
     מטה עד שהוא יוצא החוצה.





-   נשאר בכיסוי גלגל שיניים אחד ולאגר של ידית ההפעלה, שנשלפים בקלות החוצה.





-   בחלק העליון של הכיסוי קיים חלק מפלסטיק קטן דרכו עובר הציר הראשי, נשלף ממקומו באמצעות מברג קטן בקלות.





-   את כל החלקים שפורקו יש להניח על דף לבן שנראה כל חלק בברור.





שלב ג'-ניקוי החלקים:

-   בכלי כיבול קטן בו חומר כטרפנטין, יש לנקות את כל גלגלי השיניים, לגרים וצירים. הניקוי אפשרי באמצעות מברשת קטנה.






-   את חלקם הפנימי של הכיסויים, יש לנקות היטב מכל הגריז היבש.
-   לאחר הסרת הגריז היבש מכל החלקים, יש לתת להם להתייבש.





-   טרם ההרכבה יש לנגב היטב את כל החלקים ובאמצעות ספריי גריז, לגרז את הלאגרים וגלגלי השיניים.

שלב ד'-מלאכת ההרכבה:

-   ראשון חוזר למקומו הלאגר של ידית ההפעלה.





-   שני גלגל השיניים התחתון.
-   שלישי חלק הפלסטיק בחלקו העליון של הכיסוי, דרכו יעבור הציר הראשי.





-   רביעי, הציר הראשי חוזר למקומו.





-   ציר השבלול מוכנס על גבי חלקו העליון של הציר הראשי.





-   גלגל השיניים הגדול חוזר למקומו, בדיוק כפי שפורק מוכנס קצת על מנת לאפשר למקם את הציר הראשי במדויק במקום ולאחר מכן יש ללחוץ עליו עד שישב במקום.








-   הלאגר מולבש על ציר השבלול בחלקו העליון.








-   זוכרים את חצי העיגול הסוגר בחלק העליון של בסיס גלגלי השיניים, עכשיו הגיע זמנו לחזור למקום.





-   הגומייה חוזרת למקומה ומהדקת את החלק החצי עגול למקומו.





-   בסיס הלאגרים מוברג חזרה למקומו בחלק העליון של בסיס גלגלי השיניים.





-   כיסוי תחתון וכיסוי צד של בסיס גלגלי השיניים חוזרים למקומם, הברגים מוברגים וכיסוי גלגלי השיניים אטום.








-   בסיס בית השפולה חוזר למקומו, מותרה סוגרת על הציר הראשי והבורג הקטן מקבע אותה למקומה.





-   גלגל שיניים מוכנס על הציר הראשי ומעליו 3 אטמי פלסטיק.





-   השפולה מורכבת וכפתור הקלצ' בחלקה העליון חוזר למקומו.





המלאכה הסתיימה לה, אני הרווחתי רולר שעכשיו פועל כמו שעון יוקרתי ואתם הרווחתם עוד ידע.


עד המאמר הבא,

 
שלמה מאור  .
 

כניסה לחברים רשומים


ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 

מי מחובר כעת

1 אורח, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 3239
סך הכל הודעות: 261765
סך הכל דיונים: 23376
סך הכל קטגוריות: 7
סך הכל פורומים: 19

קישורים נוספים


Image
© 2018 IKF
כל הזכויות שמורות
מפעילי האתר
- שימוש באתר מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש בו -
כל המוצג באתר זה הינו בגדר מידע לעיון בלבד ואין להתייחס אליו כהצעה או המלצה לביצוע או לאי-ביצוע של פעילות כלשהי. לחצו כאן לעיון בתקנון השימוש האתר