ronental05122010 [IKF].jpg
דף הבית סקירות קיאקי ישיבה עליונה מבחן חתירה - אושן קיאק SPRINTER

מבחן חתירה - אושן קיאק SPRINTER
נכתב ע"י איתי בכר   
רביעי, 15 אפריל 2009 18:21

תגיות :Kayaks | Reviews | SOT

 sp5.jpg

"מוריד הגה וחוזר על התמרון הקודם' התחושה עכשיו בכלי הרבה יותר נינוחה החרב הרחבה של ההגה מוסיפה אלמנט של יציבות שמקטין במעט את נדנודי הכלי והגברת הקצב במעלה הסקאלה גם הוא נעשה בצורה נינוחה יותר. האביזר האלקטרוני משפר את  ה- max speed שלו ל: 12 קמ"ש   עגולים"

מזה זמן רב מסקרן אותי הקיאק המהיר ביותר בליין של אושן קיאק.  קיאק1
בעצם מאז שרכשתי את האקספדישן של קוברה שמתי לב שיאיר וצור דאגו להביא
כל הדרך מניו-זילנד את ה- sprinter שמבחינתי הוא הכלי היחידי שמהווה תחרות אמיתית לאקספדישן.
תחת הכובע של אחראי פורום חתירה באתרנו נגשתי ובקשתי סיבוב התרשמות ממה
שאמור להתחרות על המקום השני במחסן הקיאקים של כל אחד מאיתנו.
הרי אף אחד לא מצפה שמשהו יחליף את קיאק הדייג הראשי שלו בספרינטר שרוחבו
53 ס"מ. אבל, ישנם לא מעט יתרונות בחתירה בקיאק כה קיצוני יתרונות שיתרמו אח"כ
גם במעבר חזרה לקיאק הדייג שלנו ועל כך בהמשך.

מראה עיניים ומגע ידיים
בגלל שאני הרי חולה מהירות דבר ראשון שאני בודק בקיאק זה את הצדודית שלו
לראות עד כמה הוא ישר, כמה רוקר (קימור) יש לו וכמה שרכים עודפים מלפנים ומאחור.
כיאה לקיאק שמטרתו אחת ויחידה – מהירות חתירה מקסימלית הקיאק הזה כמעט ישר לחלוטין
עם אפס רוקר ואפס של עודפים מעל קו המים כל 515 סנטימטריו מנוצלים בקו המים במטרה לייצר
מקסימום מהירות. כל שאר האבזור עליו גם הוא מועט ביותר: כמה אומגות, מערכת הגה ייחודית (הכרחית מאוד) ותא אחד אחורי מכוסה בכיסוי סיליקון מקורי שנסגר בוואקום אדיר.  אתה בסדר
אפשר גם לפתוח את התא הקדמי ולהוסיף מכסה סיליקון אבל זה לא ממש הכרחי. אני חתרתי עליו אפילו ללא מושב
בהמלצתו של יאיר וכמה שהוא צדק  שקע המושב עמוק ונוח והתמיכה לגב מצויינת. חוץ מזה,
בקיאק כה צר כמה שיותר מנמיכים את מרכז הכובד כך ייטב לנו, מי שיחפוץ לאחר פרק הסתגלות יוכל להוסיף מאוחר יותר, מושב סטנדרטי או חגורת גב.

לגרד ת'מים
יום ראשון אחה"צ מגיע לשדות ים
הנפת הכלי על הכתף נעשית ללא סיוע של ידיות אחיזה מרכזיות וזה קצת בעייתי יאיר אמנם הוסיף חגורה
עם שני שאקלים הנמתחת בין שני האומגות אבל אני חושש להשאר אתם ביד ומעדיף להזהר מאוד האשם תמיד
מקצר את הווינג של epic ל- 212 ס"מ כי פשוט לא צריך יותר בקיאק כה צר שהישיבה בו
נמוכה. לוקח אותו מול צפונית של 15 קשר, משאיר את ההגה מורם ומנסה להרגיש בטוסיק מה הכלי
הזה יודע לעשות. ללא ספק חוסר יציבות ראשונית ונדנודים אבל לא משהו הרבה יותר קיצוני מהאקס'
הכלי נמוך מאוד על המים וצ'יק צ'אק הוא מתקדם מול הרוח בתוך הלגונה.
התמרון ללא הגה ממש קשה ותורם לתחושת חוסר היציבות הבסיסית. זה כנראה שלא סתם אין מערכת הרמה והורדה של ההגה, אין מה לשחק עם זה. הקיאק הזה שומר על קו בקנאות יתר וכל נסיון להוציא אותו ממנו ללא הגה גובה מחיר בתמרונים ומנברות שגורמות לך להוריד מהירות תנועה ולהכנס שוב לחוסר יציבות. בקיצור מורידים הגה כשנכנסים למים ומעלים כשמסיימים ת'חתירה. ירידה במורד הרוח נעשית במהירות הבזק וכמו surf ski אמיתי.
כשמו כן הוא SPRINTER לא? אז צריך לבדוק מתבייש לוקח את הכלי אתי לעבודה ולמבחן בים קצת יותר רגוע בחתירת בוקר יום ראשון בהרצליה הגזעי בהחלט המהירות הגבוהה ביותר שחתרתי בקיאק כלשהו במים שקטים. מוריד הגה וחוזר על התמרון הקודם' התחושה עכשיו בכלי הרבה יותר נינוחה החרב הרחבה של ההגה מוסיפה אלמנט של יציבות שמקטין במעט את נדנודי הכלי והגברת הקצב במעלה הסקאלה גם הוא נעשה בצורה נינוחה יותר. האביזר האלקטרוני משפר את  ה- max speed שלו ל: 12 קמ"ש   עגולים. yahoo yahoo yahoo אז הנה, למרות הוספת חיכוך בתוך המים הנתון הסופי לא פחות טוב (אפילו טיפה טוב יותר) ותחושת היציבות והשליטה בכלי משתפרת פלאים. אני מודה ומתוודה שאם היתה לי מערכת הגה מתכוונת מהסוג שקיימת בספרינטר לא הייתי חושב פעמיים והייתי מתקין גם על האקספדישן שלי.
מחוץ למרינה הים נינוח והחתירה מתקדמת יפה מאוד ככל ששומרים על תנועה וקצב נכנסים יותר ויותר לתנועה הזורמת של הכלי וההנאה רק גוברת. בראוו שינוי כיוון, שהנו סיוט ללא הגה אפילו יותר מאשר על הקוברה, מתבצע בעזרת ההגה ללא קושי ובצורה חלקה ורדיוס סביר בהחלט. בעבורי שזו הפעם הראשונה על הכלי עם משקל גוף שמתקרב לקצה העליון של משקל הנשיאה המקסימלי של הכלי החוויה מגרה את החושים כולם. אני מדמיין שחותר במשקל של עד 80 ק"ג יוכל גם להעמיס לא מעט ציוד בתוך בטן הכלי ולהנות אפילו מטרולינג תוך כדי חתירה ספורטיבית-כייפית. מקום מאחורי המושב יש מספיק בכדי למקם שני סטנדים. בכל מצב של עצירה וטיפול בדג הוצאת שני רגליים מחוץ לכלי נותנת את כל היציבות שמישהו בכלל צריך!
הערה אחרונה: גובהי 183 ס"מ ויחד עם נעלי הקרוקס השמנמנים הצלחתי ממש בדיוק להכנס לקוקפיט הקיאק באורך האשם תמיד כשדוושות ההגה נמצאות בחריץ הקדמי ביותר על המסילה, חותרים גבוהים לתשומת לבכם

סיכומים

אז כמו שציינתי בתחילה לדעתי יש הרבה צידוקים מדוע כדאי למי שיכול להרשות לעצמו להחזיק קיאק שני ואם שני אז רצוי שזה יהיה כלי שיוכל לפתח את מיומנויות החתירה של בעליו. קיאק2 כזה שיאתגר אותו בכל הנף משוט וכן גם יראה לו מאיפה משתין הדג כשצריך כי כאשר יחזור החותר בקיאק כמו הספרינטר לקיאק הדייג האהוב והמוכר ירגיש עליו עוד יותר בשליטה ובמיוחד בתנאי ים שנראו לו עד אז כקיצוניים מדי. בשבילי ה- sprinter  של אושן עשה בדיוק את זה ועשה את זה עשה בענק  yahooקיאק מהיר בטרוף, שמחדד לך את החושים ונותן לך בדיוק את מה שאתה מחפש ממנו: מ ה י ר ו ת ! ! !

נתונים עיקריים
אורך: 5.17 מ'
רוחב: 53 ס"מ
משקל עצמי:25.5 ק"ג
כושר נשיאה: 113 ק"ג
עושה סיבוב בתוך המרינה קודם שוב ללא הגה ולוחץ את הכלי עד לגבול העליון: 11.9 קמ"ש על ה- GPS

 

תמונות : 

sp1.jpg

 

sp2.jpg

 

sp3.jpg

 

sp4.jpg

 

sp5.jpg

 

sp6.jpg

 

sp7.jpg

 

sp8.jpg

 

 

כניסה לחברים רשומים


ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 

מי מחובר כעת

1 אורח, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 3239
סך הכל הודעות: 261765
סך הכל דיונים: 23376
סך הכל קטגוריות: 7
סך הכל פורומים: 19

קישורים נוספים


Image
© 2018 IKF
כל הזכויות שמורות
מפעילי האתר
- שימוש באתר מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש בו -
כל המוצג באתר זה הינו בגדר מידע לעיון בלבד ואין להתייחס אליו כהצעה או המלצה לביצוע או לאי-ביצוע של פעילות כלשהי. לחצו כאן לעיון בתקנון השימוש האתר