_1_1_IKF.jpg
דף הבית סקירות קיאקי ישיבה עליונה טרפון 160- 2009 התרשמות ראשונה

טרפון 160- 2009 התרשמות ראשונה
נכתב ע"י איתי בכר   
שלישי, 05 מאי 2009 01:29

תגיות :Kayaks | Reviews | SOT

  t160n14.jpg

אז זהו כל מי שחיכה וגם מי שלא הוא כבר כאן ה- 160 החדש ל- 2009. אתם הרי מכירים
אותי לא יכולתי לתת לו ל"התקרר" יותר מכמה שעות בבית היבואן בלי שאבריז מוקדם מהעבודה ואבוא
לבדוק על מה המהומה.

מבט ראשון ואחרון האבזורים
משהו שונה לגמרי, מרחוק אתה לא ממש בטוח אם זה ה- 140 ש"יושב" על העגלה מחוץ ל'אופטימיסט' או שמדובר באח הגדול. מתקרבים ורואים את המדבקה החדשה ואז מבינים. כל פינה בכלי הזה קיבל התייחסות מחודשת מתחתית הקיל ועד לאחרון האומגות בקוקפיט אין כמעט פרט אחד שממוקם בדיוק היכן שהיה בדגם הקודם. (חוץ מאולי גומיית הבנג'י שיוצרת משולש בתחתית הקוקפיט) אם נתחיל בחרטום אז הרי הוא מעוגל יותר ובעל נפח מלא יותר, התא הקדמי האובלי נסגר עם שני סוגרים עשויי פלסטיק קשיח כשאטם ספוגי מפריד בין הבסיס למכסה. מתבייש אין יותר אפשרות להעביר את חיווט הפישפיינדר ולסגור ברכות את מכסה הסיליקון מהשנים עברו. בקצה התא חסר את אותו בסיס עגול להתקנת תושבת סקוטי או רם עגולה ובמקומו על צלע השידרית המרכזית יש שני שקעים להתקנת בסיס סקוטי קובייתיים או מלבניים שטוחים. משני צדי דופן הקיאק העליונה רצות שתי המסילות הקדמיות למתקון ציוד יעודי של MAD FROG/WILDERNES . בירה
את בקבוק המים עכשיו אפשר לשים בשקע יעודי ולא על הצלע (בקבוק מי עדן/נביעות לא נכנס צריך לנסות סאן בנדטו מחוטב ). בתחתית הקוקפיט שקע מלבני נוסף שאני לא ממליץ להתקין עליו GPS/FISHFINDER  כי זהו אחד המקומות היחידים בקיאק שיהיו רטובים. על גומיית הבנג'י המרכזית אין צורך להתעכב ומיד נעבור לכמה אלמנטים מרכזיים: תא מרכזי עגול גדול שבעצם מאפשר לזרוק לתוכו את מרבית השלל שנתפוס (לא כולל אינטיאסים של 28 ק"ג מתפקע) שני מגשיות דמויים שקועות ברצפה עם רשת-גומי שמונעות מקרסים מלהסתבך בה ואז הגענו למושב. מדובר במושב הקיאק הטוב בשוק PHAZE 3  של ווילדרנס ישירות מדגמי הטורינג של החברה הוא מתכוונן בכל דרך אפשרית ומתחתיו יש אפילו שקע מלבני עמוק להנחת קופסת דמויים שקופה נוספת. yahoo המושב עצמו מוגבה ומאפשר ישיבה נוחה ויבשה. כל טיפת מים שתצליח לעבור את שני פתחי הניקוז הממוקמים נמוך ו- 30 ס"מ לפניו תנזל תחתיו ישירות לשקע הניקוז (שכל כך חסר בדגמי 2008 ודרומה) בחזרה לים. כמה פשוט ככה גדול!  yahooמאחורי המושב תשכחו מהפתח העגול מפעם, על חשבונו התארך התא האחורי וקיבל שתי מסילות צד לאורכו ושתי גיבנות אורכיות בתחתיתו לקיבוע מיכל אויר לצוללנים (הם לא שמעו שזה עבר מהעולם)  לכל מי שדאג אז אפשר עדין למקם בנוחות שני סטנדים שקועים במגרעות יעודיות משני צדי אחורי-המושב. בראוו בראוו
לפני שנכנסים עוד שני דברים חשובים: מבט צד מלמד שלקיאק יש מעט יותר קימור מהדגם הקודם וצדדיו התחתונים יותר מעוגלים שזה בתיאוריה אומר קצת יותר הגוי על חשבון שמירת קו וקצת יותר יעילות בתנועה במים. (תחתית מעוגלת מול מרובעת יותר) קיאק1
אל הלגונה יצאנו
הדס היקרה עוזרת לי להשיק את הדנדש למים. בזהירות וברכות היא גם מצלמת כמה תמונות למזכרת, תודה. כבר בישיבה בקיאק מורגש השינוי הראשון, התחתית המעוגלת. שלא כמו קודמו ה- 160 הזה מתנדנד ימין-שמאל במים ולא מייד ננטע במקומו. מתאים לתאוריה בדיוק; קצת פחות יציבות ראשונית לטובת יעילות תנועה בים אבל היציבות המשנית ממש טובה והטיות צד מתבצעות לזויות רציניות ביותר. הכלי מגיב יפה ונענה לפקודות הגוף והמשוט שלי בשמחה. הלכה לה 'שמירת הקו' הקנאית והגיעה במקומה 'צייתנות תמרונית' נאה. wife לא צריך להלחם יותר בכלי והוא מתנהג באופן ברור וצפוי כמו מרבית הקיאקים בגודלו לדעתי משהו כמו פרוולר 15 אולי טיפה טוב מזה אבל זהו. יציאה מהלגונה ו"עליה" במעלה הצפונית הקלה מורגש מייד נפח החרטום של הכלי. אין יותר שטיפה של החרטום, האף נשאר תמיד מחוץ למים, ממש מתנגד להיטבל ברטוב. סיבוב וגלישה חזרה במורד הרוח הכל בשליטה וכייפי אבל הים משחק יותר עם הקיאק אין את שמירת הקו של הדור הקודם אלא יותר התפתלות על הגלים ותיקוני משוט כשהים מעט מגזים.
הקוקפיט עצמו ארוך, מרווח ומאוד נוח הכל בהישג יד והחומר כאילו קפץ שוב מדרגה (לכוון האיכות של RTM) המושב גבוה ו(שוב)נוח האשם תמיד כמו כסא המלכות של הנרי ה- 8 ממנו אפשר לראות את כל הפרטים הרבים: הנה שתי תעלות ניקוז מים מהדק העליון, הנה מלפנים בנג'י המוגבה בתותב גומי שאפשר יהיה בקלות להכניס משוט או חכה תחתיו (כמו ב RIDE135). בצדי הקיאק מגרעת אורכית למיקום המשוט בצורה יציבה יותר ויש בטח עוד כמה  פרטים שחמקו בינתיים מעיני. (למשל, מה עשו עם פקק הניקוז  ) חותר עוד מעט ומתמרן לתוך אחד המפרצונים באיים, שתי תמונות זריזות ואני מצליח לצאת ממש בקלות בתמרוני משוט פשוטים. בראוו אחחח איזה הבדל, ממש שונה ממה שהייתי רגיל אליו עד עכשיו. אז זהו, בטח שאי אפשר להתייחס למהירות מוחלטת וגם לא לכל דפוסי ההתנהגות של הכלי החדש הזה אבל מה שבטוח הוא שעוד מעט סוגרים את החנות ואני צריך להחזיר את היפיוף הביתה.
אז מה היה לנו שם...
פלגים, שמן, שמן ברקס... ברצינות, מדובר הרי באחד הכלים המעניינים ביותר בתחום שכל כך עושה לנו את זה – דיג מקיאק. כל אחד ששוקל לקנות הרי יגיע בודאי לאופטימיסט יעשה סיבוב ויחליט בעצמו. לעניות דעתי מי שלא חתר עד היום בטרפון 160 ועדין לא הספיק להתאהב בו הוא כנראה קהל היעד העיקרי של הכלי החדש. האבזור, איכות הגימור, התגובות שלו לפקודות החותר  פשוט דבר אחד רע אי אפשר לומר עליו  הדבר שלי הכי עושה את זה זה דווקא התא המרכזי העגול בין הרגליים - כל טיפול בדג יכול להעשות כשהוא עם כל הגוף בפנים והסיכויים לאבד דג הולכים ופוחתים. סיימנו, מחליקים אותו פנימה ןממשיכים הגזעי לטעמי יותר קל ונוח מהתא המלבני הארוך של הקילשון. הבעיה היחידה אולי שיש לכלי הוא דווקא מגרעין ה'שרופים' של אביו מולידו ה- 160 מהדור הקודם.   כי לעניות דעתי מי שאכל חצץ ושתה קצת מי ים אבל למד להתאהב בטרוף בטרפון 160 שהיה לנו עד היום, יתקשה כנראה לומר "המלך מת, יחי המלך החדש" לכל השאר הכלי הזה כנראה יעשה את זה בענק, בהצלחה.  yahoo בראוו הגזעי

אורך: 4.88 מטר
רוחב: 0.71 מטר
משקל עצמי: 32 ק"ג
משקל נשיאה: 170 ק"ג
מחיר מחירון: 5,750 ש"ח.
המסילה האחורית רצה לאורך שני צדי הבגאז' וממתינה לעוד שפע אבזור יעודי (ולא זול).

תמונות : 

t160n.jpg

 t160n2.jpg

 

t160n3.jpg

 

t160n4.jpg

 

t160n4.jpg

 

t160n6.jpg

 

t160n4.jpg

 

t160n4.jpg

 

t160n4.jpg

 

t160n4.jpg

 

t160n4.jpg

 

t160n4.jpg

 

t160n4.jpg

 

t160n4.jpg

 

 

כניסה לחברים רשומים


ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 

מי מחובר כעת

1 אורח, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 3239
סך הכל הודעות: 261765
סך הכל דיונים: 23376
סך הכל קטגוריות: 7
סך הכל פורומים: 19

קישורים נוספים


Image
© 2018 IKF
כל הזכויות שמורות
מפעילי האתר
- שימוש באתר מהווה הסכמה לתנאי תקנון השימוש בו -
כל המוצג באתר זה הינו בגדר מידע לעיון בלבד ואין להתייחס אליו כהצעה או המלצה לביצוע או לאי-ביצוע של פעילות כלשהי. לחצו כאן לעיון בתקנון השימוש האתר